Koronawirus rozgrzał nastroje inwestorów giełdowych. Wzmożona aktywność klientów Biura Maklerskiego Alior Banku

Na Giełdzie Papierów Wartościowych notujemy ostatnio zmienność, jakiej nie było przez ostatnie kilka lat. Nie uszło to uwadze inwestorów, którzy chcą wykorzystać zaistniałe okoliczności. Biuro Maklerskie Alior Banku w odpowiedzi na nastroje inwestorskie rozpoczyna akcję #inwestujzdomu. Ma ona promować zdalne otwieranie rachunków maklerskich i inwestowanie na giełdzie za pośrednictwem aplikacji Alior Giełda.

fot. Shutterstock

Sytuacja zarówno na światowych giełdach, jak i rodzimym parkiecie znacznie się zmieniła. Inwestorzy starają się lokować swoje aktywa w spółki zyskujące na wartości oraz bezpieczne aktywa, za które uważane są m.in. niektóre waluty. Unikają natomiast  tych inwestycji, w które najmocniej uderzyć może obecna sytuacja gospodarcza.

– Faktycznie pandemia powoduje duże spustoszenie na rynkach finansowych, które najbardziej dotyka branże przemysłowe, usługowe oraz sektor finansowy. Na krajowym parkiecie przewagę wykazują spółki IT, głównie producenci oprogramowania i gier. W gronie największych spółek, lepiej zachowują się dystrybutorzy dóbr podstawowych lub producenci żywności, co jest zgodne z reakcją społeczeństwa na stan zagrożenia. Załamanie uderza także z dużą siłą w waluty rynków wschodzących, w tym Polski. I nie chodzi tutaj o istotne pogorszenie postrzegania naszego kraju, a bardziej ucieczkę w stronę aktywów pojmowanych jako „bezpieczną przystań”, a za taką uważane są tzw. twarde waluty (m.in. USD, EUR, CHF). Przy czym, w przypadku opanowania zagrożenia ta tendencja może ulec szybkiemu odwrotowi – mówi Marcin Brendota, ekspert ds. analiz i doradca inwestycyjny Biura Maklerskiego Alior Banku

Rosnące zainteresowanie rynkami

Połączenie obecnych nastrojów inwestorów oraz łatwości, z jaką mogą oni założyć zdalnie rachunek brokerski w Alior Banku, mają odbicie w marcowych statystykach Biura Maklerskiego. W tym miesiącu założone zostało blisko pięciokrotnie więcej rachunków, aniżeli w styczniu tego roku, z czego ponad 80 proc. w procesach zdalnych. Co więcej, w marcu, w porównaniu do stycznia bieżącego roku, ponad 30-krotnie wzrosła liczba logowań klientów do kanałów zdalnych: systemu internetowego, aplikacji Pulpit Inwestora, aplikacji do notowań czy aplikacji mobilnej Alior Giełda.

W tym czasie ponad 99 proc. zleceń trafiło na giełdę przez kanały online, w tym przede wszystkim za pośrednictwem bankowości elektronicznej oraz aplikacji mobilnej Alior Giełda. Równie dużym zainteresowaniem cieszy się platforma forexowa Alior Trader, na co wskazuje ponad pięciokrotny przyrost nowych rachunków w marcu w porównaniu ze styczniem tego roku.

Akcja #inwestujzdomu

Teraz każdy może skorzystać z możliwości, jakie daje inwestowanie z domowego fotela. Aby pokazać klientom, jak proste jest założenie i korzystanie z rachunku maklerskiego, Alior Bank rozpoczął w mediach społecznościowych akcję #inwestujzdomu, mającą na celu zachęcenie ich do inwestowania online. Biuro Maklerskie Alior Banku daje obecnym klientom możliwość otworzenia rachunku za pomocą bankowości internetowej, natomiast osobom niezwiązanym dotychczas z instytucją – założenie go poprzez wniosek internetowy. Obsługa konta maklerskiego jest bardzo prosta – wystarczy skorzystać z bankowości internetowej, aplikacji mobilnej Alior Giełda bądź aplikacji Pulpit Inwestora.

– Poprzez szereg działań komunikacyjnych chcemy pokazać klientom, jak wiele mają możliwości inwestowania dzięki naszym platformom. Zależy nam, aby nawet w tym trudnym czasie, mogli wygodnie korzystać z naszych usług przez całą dobę, bez konieczności wychodzenia z domu – mówi Jacek Taraśkiewicz, Dyrektor Biura Maklerskiego Alior Banku.

Na stronie internetowej Biura Maklerskiego poświęconej aplikacji Alior Giełda zostały zamieszczone specjalne filmy edukacyjne, wyjaśniające, w jaki sposób z niej korzystać: https://www.aliorbank.pl/biuro-maklerskie/aplikacje/aplikacja-alior-gielda.html.

Kampanię #inwestujzdomu można śledzić w mediach społecznościowych: na Twitterze Biura Markleskiego, jak również na profilach Alior Banku na Facebooku oraz LinkedInie.

Źródło: Alior Bank