Koszty – cel strategiczny Nowa wersja Primavera® Cost Management

Budżet pod kontrolą

Kontrola budżetu i kosztów jest działaniem niezbędnym dla każdej firmy. Rozbudowane programy Primavera, dla poszczególnych branż przemysłu, zapewniają firmom możliwość zarządzania kosztami. Moduł Primavera® Cost Management jest przeznaczony dla tych przedsiębiorstw, które potrzebują bardziej zaawansowanego narzędzia do dokonywania analiz o charakterze ściśle finansowym. Dzięki zgromadzeniu wszystkich danych finansowych w centralnej bazie danych można szybko

i łatwo tworzyć szczegółowe i rozbudowane raporty finansowe. Dyrektorzy finansowi mogą również dokonywać analiz budżetu przedsiębiorstwa, wydatków związanych ze wszystkimi działaniami firmy, prognozować zyski

i straty przedsiębiorstwa. Program szacuje również wskaźnik wzrostu firmy (wartość dodaną), który jest kluczowym parametrem pozwalającym ocenić kondycję firmy. Dzięki aplikacji Primavera® Cost Management analitycy mogą szybko zapoznać się z trendami rysującymi się w wynikach finansowych firmy i zaplanować kolejne działania firmy. Zmiany wprowadzone w najnowszej wersji programu ułatwiają pracę i pozwalają zaoszczędzić czas.

Wersja 4.1 – nowości

Wykresy Atrakcyjne graficznie wykresy oraz opcja umożliwiająca wyświetlenie wielu wykresów jednocześnie, ułatwia, przyspiesza pracę oraz pozwala na spojrzenie na dany problem pod różnym kątem. Użytkownicy programu mogą również tworzyć własne wykresy i dodawać je do interfejsu programu.

Przechowywanie danych Primavera® Cost Management daje użytkownikom nowe możliwości selekcjonowania, organizowania oraz przechowywania danych. Użytkownicy mogą skorzystać z wbudowanych w program standardowych rozwiązań lub stworzyć system zachowywania danych według własnego pomysłu. Managerowie mają bowiem możliwość tworzenia i modyfikowania kodów, według których informację będą prezentowane i archiwizowane.

Elementy graficzne

Wersja 4.1 posiada rozbudowaną sekcję raportów, z dodatkowymi 16 nowymi graficznymi wzorami. Raporty obrazują następujące wskaźniki: CPI (Cost Performance Index) czyli wskaźnik poziomu kosztów, SPI (Schedule Performance Index) – wskaźnik realizacji pracy oraz S/P/A (Schedule/Performed/Actual) – opis przypisany do czynności: zaplanowana, wykonana, w toku.

Dane związane z zasobami

Nowa wersja programu umożliwia importowanie informacji o kosztach oraz wskaźnikach związanych z zasobami z bazy danych projektu (np. stosunek kosztów zasobów do całości kosztów związanych z projektami). Opcja ta pozwala na stałą kontrolę wydatków.

Pola tekstowe

Rozszerzone pola tekstowe pozwalają na wpisanie rozbudowanego opisu, który nie zawsze może być dołączony bezpośrednio do harmonogramu.

Ikony

Każda ikona posiada rozwijane tekstowe opisy. We wcześniejszych wersjach tylko niektóre ikony posiadały tę funkcję. Opcja ta zapewnia szybszą orientację w programie.

Mobilne opcje

Przenośny serwer zapewnia efektywną pracę również poza biurem, za pośrednictwem Internetu.

Aplikacja Primavera® Cost Management jest rozbudowanym narzędziem przeznaczonym dla organizacji potrzebujących zaawansowanych analiz finansowych, obejmujących wszystkie aspekty działalności firmy. Moduł ten zintegrowany z innymi programami Primavera, poprawia kontrolę nad kosztami i budżetem firmy.