Krakowski Bank Spółdzielczy wdroży trwały nośnik od Hitachi i Basement

fot. Sashkin/Shutterstock

Krakowski Bank Spółdzielczy podpisał umowy z polskim oddziałem Hitachi Europe Ltd. oraz firmą Basement Sp. z o.o. na wdrożenie rozwiązania trwałego nośnika informacji. Dzięki temu KBS znajdzie się wśród banków korzystających z cyfrowej platformy wymiany informacji zgodnej z regulacjami obowiązującymi w Unii Europejskiej, otwierając się na potrzeby klientów oraz realizując zasady zrównoważonego rozwoju (ESG).

fot. Shutterstock

Krakowski Bank Spółdzielczy jest największym niezrzeszonym bankiem spółdzielczym w Polsce. KBS zdecydował o wdrożeniu wysoce spersonalizowanej platformy elektronicznej, która pozwoli na usprawnienie kontaktu i cyfryzację komunikacji pomiędzy bankiem a jego klientami, przechowując i udostępniając dokumenty elektroniczne w bezpieczny sposób. Nowy system gwarantuje niezmienność przechowywanych informacji i swobodny, całodobowy dostęp dla klientów. Rozwiązanie to zapewni znaczące ograniczenie zużycia papieru oraz pozwoli na zautomatyzowanie kolejnego obszaru operacyjnego banku. Cyfrowa komunikacja publiczna i prywatna z klientami Banku to kolejny krok w ramach projektu cyfryzacji Krakowskiego Banku Spółdzielczego.

Wybrane przez Krakowski Bank Spółdzielczy rozwiązanie trwałego nośnika opiera się na Hitachi Content Platform (HCP), tj. macierzy obiektowej wyposażonej w technologię WORM (ang. Write-OnceRead-Many) firmy Hitachi Vantara oraz oprogramowaniu HCPortal API, warstwie pośredniej opracowanej przez Hitachi Europe, służącej do integracji HCP z systemami banku. Firma Basement dostarcza aplikację do obsługi publikacji (Publikator), tj. spersonalizowany front-end dopasowany do oczekiwań klienta oraz aplikację backoffice dla Banku Spółdzielczego do obsługi komunikacji z klientem. Z rozwiązania trwałego nośnika korzysta obecnie ponad 100 banków spółdzielczych oraz
wiele banków komercyjnych w Polsce.

Rozwiązanie wdrożone przez firmy Hitachi i Basement może być w przyszłości rozwijane i wykorzystane do wielu innych zastosowań takich jak przyjmowanie dokumentacji od klienta w procesach sprzedażowych, zdalne podpisywanie umów z klientami, cyfrowy obieg dokumentacji w banku czy bezpieczna wymiana plikowa.

Źródło: KBS