Kreatura dla OPCOM.pl

Międzynarodowe jury, na czele z Bobem Garfieldem, krytykiem reklamowy prestiżowego amerykańskiego tygodnika "Advertising Age", bardzo wysoko oceniło innowacyjność i pomysłowość internetowej prezentacji kolekcji odzieży Latino Bandito stworzonej dla znanej marki House.

Serwis House to podróż w czasie na zapomnianą uliczkę utrzymaną w konwencji lat 30tych. Design serwisu oparto na niepowtarzalnym klimacie komiksowym. Poszczególne elementy ulicy odpowiadają głównym sekcjom witryny. Stronę House’a wciąż można odwiedzić pod adresem internetowym www.house.opcom.pl.

– Już sama nominacja była ogromnym sukcesem naszej agencji – powiedział Krzysztof Adamus, dyrektor kreatywny OPCOM.pl. – Tym bardziej cieszy zwycięstwo w tak prestiżowym i elitarnym gronie. Tegoroczna gala jest dla nas szczególnie istotna z dwóch względów. Po pierwsze niezmiernie cieszy nagroda i prestiż z nią związany. Po drugie w 9-letniej historii konkursu po raz pierwszy Grand Prix przyznano za kampanię internetową.

– Nie jest tajemnicą, że dla off-line’owego świata reklamowego jesteśmy ludźmi działającymi w undergroundzie. – jeszcze niedawno w liście otwartym pisał Maciej Gandys z agencji K2 – Niewiele o nas wiadomo, nie odnosimy spektakularnych sukcesów, naszych prac nie widać na ulicy ani zaraz po wiadomościach. Tak zwanemu "środowisku reklamowemu" nie tylko słabo są znane nasze działania, ale także agencje i ludzie, którzy są ich autorami. Choć mamy szansę prezentacji swojej kreacji na każdym z liczących się festiwali, to każdy z nas miał chyba poczucie, że traktowana jest ona bardzo niszowo…

W tym roku trzy sposób dwunastu przyznanych Kreatur trafiły do agencji interaktywnych. Także Grand Prix przyznano agencji interaktywnej.