Kredyt Bank chce być numerem 1 w bancassurance

„100 mln zł – tyle Kredyt Bank (KB) przeznaczył na rozbudowę sieci oddziałów. W sumie w tym i przyszłym roku zamierza otworzyć 120 placówek, co oznacza, że jego sieć wzrośnie do około 430 oddziałów.

– Pozwoli to nam szybciej powiększać sumę bilansową. Tym bardziej że zadaniem otwieranych placówek jest pozyskiwanie nowych klientów, a nie odbieranie ich innym oddziałom banku – tłumaczy Ronnie Richardson, prezes KB.

Obecny wzrost sumy bilansowej, licząc rok do roku, przekracza 13 proc. Szef KB ma nadzieję utrzymać go w całym roku.” – czytamy w „Pulsie Biznesu”.

„Drogą do sukcesu ma być wzrost sprzedaży i współpraca w grupie – z Wartą, towarzystwem ubezpieczeniowym, którego głównym właścicielem – podobnie jak KB – jest belgijska grupa KBC, oraz z Żaglem, pośrednikiem kredytowym należącym do banku […].

– Szukamy także kolejnych możliwości wspólnej sprzedaży produktów, np. do kredytu hipotecznego oferujemy ubezpieczenie na życie Warty, ale proponujemy także ubezpieczenie nieruchomości w tej firmie, czyli majątkowe – wyjaśnia Ronnie Richardson.

Może to więc być sposób na utrzymanie Warty w czołówce towarzystw majątkowych – ma trzecie miejsce, ale ostatnio traci rynek. W życiowych jest poza czołówką, ale KB ma bardzo jasno sprecyzowane plany dotyczące kredytów, do których te ubezpieczenia są dołączane, więc i tu pozycja Warty może się poprawić.

– Celem banku jest sprzedaż w każdym kwartale kredytów hipotecznych wartości 1 mld zł – twierdzi Ronnie Richardson.

Liderzy, np. PKO BP, są w stanie mieć taką miesięczną sprzedaż, ale KB powoli, lecz systematycznie, zwiększa udział w rynku tych kredytów – przez rok o 0,4 pkt procentowych, do 4,4 proc.” – czytamy.

W I półroczu br. grupa Kredyt Banku zarobiła 181,6 mln zł. W porównaniu z I półroczem 2006 roku wzrosły wszystkie kategorie przychodów operacyjnych, z wyjątkiem wyniku na sprzedaży wierzytelności. Odnotowano znaczny wzrost portfela kredytów, w szczególności mieszkaniowych, a także depozytów klientów i sprzedaży funduszy inwestycyjnych. Kredyt Bank wypracował również w tym okresie wyższe wyniki z tytułu odsetek oraz opłat i prowizji. Dynamicznie rosła sprzedaż kredytów inwestycyjnych dla MSP, jak również umów leasingu.

Więcej szczegółów w „Pulsie Biznesu”.