Kredyt Bank motywuje fanów na Facebooku

Od 29 sierpnia do 29 września na fanpage’u Kredyt Banku fani mogli wziąć udział w konkursie Wirtualne Konto. Celem gry było wykształcenie grona lojalnych ambasadorów marki znających jej produkty, nie zaś gwałtowny wzrost liczby fanów.

Zadaniem osoób biorących udział w konkursie było dokonywanie jak największej liczby transakcji w interfejsie aplikacji. Dla najbardziej aktywnych użytkowników przewidziano nagrody w postaci: 4000, 2000 i 1000 złotych.

Fanpage Kredyt Banku istnieje od 19 maja br. Odmiennie od większości strategii obecności w mediach społecznościowych nastawionych na budowanie zasięgu. Kredyt Bank w pierwszej fazie istnienia na facebooku skupił się na wzroście organicznym, lojalizacji obecnych fanów, a także prowadzeniu dialogu ze społecznością. Cel został osiągnięty. Przez miesiąc gry odsetek zaangażowanych fanów osiągnął poziom ponad 8% ( źródło: badanie Fanpage Trender, Fanpage Trends za wrzesień 2011.)

 

 
Opis:
Kolor zielony – fani zaangażowani (wykonali przynajmmniej 1 aktywność ‘like’, komentarz, dodanie zdjęcia lub postu na tablicy)
Kolor granatowy – liczba zaangażowanych fanów w stosunku do wszystkich fanów

Jednak prawdziwym fenomenem okazał się poziom interakcji z fanami, który zaowocował rekordowymi wynikami pod względem interactivity index oraz relative interactivity (wskaźniki raportowane przez Fanpage Trender).

„Pomimo stosunkowo niewielkiej liczby fanów, fanpage KB wyróżnia się wysokim zaangażowaniem i interaktywnością na tle całej kategorii banki. Jego wyniki na tle całej branży bankowej jasno pokazują, że kampania pozwoliła zrealizować przyjęte cele strategiczne. Co ciekawe, fani angażowali się w dyskusje na fanpage’u przez cały dzień, także wieczorem.” – komentuje dr Jan Zając, prezes zarządu SmartNet Research&Solutions i współtwórca Fanpage Trendera.

 

Opis:
Kolor zielony – interactivity index (zbiorczy wskaźnik wszystkich aktywności w obrębie fanpage’a)
Kolor granatowy – relative interactivity (zbiorczy wskaźnik wszystkich aktywności fanów w obrębie fanpage’a, z uwzględnieniem liczby fanów)

W czasie 30 dni zabawy każdy z użytkowników dokonał średnio 86 transakcji, codziennie odwiedzając fanpage oraz aplikację po kilkanaście razy. Udział w zabawie wzięła ponad połowa fanów zgromadzonych wokół marki Kredyt Bank. Aktywizacja graczy odbywała się w ciągu całej doby, siedem dni w tygodniu. To między innymi dzięki interakcjom i odpowiedziom, które na zapytania i komentarze fanów pojawiały w ciągu maksymalnie godziny w trybie 24/7, zbudowano trwałe relacje z najaktywniejszymi fanami, stającymi się tym samym ambasadorami marki KB.

– Nadrzędnym celem gry było zbudowanie świadomej społeczności wobec marki. Fanpage na facebook’u traktujemy jako kanał informacji. Mamy świadomość, że dużym wyzwaniem jest utrzymywać komunikację z fanami tak, aby speniać ich oczekiwania i odpowiadać szybko na pytania czy wątpliwości. Jednak taka strategia gwarantuje sukes – Wojciech Hawajski, dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej Kredyt Banku.

By zaznajomić młodą społeczność Kredyt Banku z większością kanałów społecznościowych i informacyjnych marki, do gry wprowadzono bonusy ukrytych na trzech platformach: kanale YouTube, oficjalnej stronie Kredyt Banku oraz jego fanpage’u. Ich odnalezienie umożliwiało zdobycie punktów, a tym samym gratisowych środków na transakcje. Tym samym generowały ruch na wszystkich kanałach promocji internetowej. To właśnie bonusy najbardziej rozpalały emocje graczy. Brak ustalonej pory ich ujawniania był bardzo dobrym pretekstem do nawiązania dialogu i wzmacniania społeczności. Jeden z graczy był aktywny nawet pomimo tego, że odpoczywał na wakacjach.

 


 

Aplikacja Wirtualne Konto była pierwszą grą przygotowaną dla Kredyt Banku przez agencję FaceADDICTED. Po zbudowaniu silnej, zaangażowanej społeczności, trwają pracę nad wprowadzeniem kolejnego konkursu dla fanów Kredyt Banku.

Źródło: Kredyt Bank