Kredyt Bank polepsza wyniki w sprzedaży detalicznej

Kredyt Bank w pierwszym półroczu znacząco zwiększył udział rynkowy w sprzedaży kredytów mieszkaniowych. Ma też dużą bazę depozytów, która pozwala na aktywne oferowanie kredytów.

W trakcie kampanii promującej kredyty hipoteczne w okresie maj-czerwiec (do 24 czerwca) udzielono kredytów hipotecznych o łącznej wartości 650 mln zł. Bank przewiduje, ze do końca czerwca sprzedaż zamknie się kwotą ponad 700 mln zł, przekraczając założony cel sprzedażowy.

– Sprzedaż w okresie kampanii jest ponad dwukrotnie wyższa niż przed kampanią. Podczas gdy w całym I kwartale udzieliliśmy kredytów na łączną kwotę 340 mln zł, w kwietniu sprzedaż wyniosła 196 mln zł, w maju już 336 mln zł, a w czerwcu przewidujemy 390 mln zł .Szacujemy, że nasz udział rynkowy w wartości sprzedaży wzrósł w maju do 9%, co jest sukcesem i pozwala nam rosnąć szybciej niż rynek w tym strategicznym dla nas obszarze – powiedział Tomasz Molenda, Dyrektor Departamentu Bankowości Detalicznej w KB.

Kredyt mieszkaniowy oferowany z marżą w złotych dostępny jest już od 1,99% i od 2,50% w euro. Kredyty w PLN udzielane są do 100% wartości nieruchomości, a dla kredytów w EUR minimalny wkład własny wynosi 15%. Dodatkowo kredytobiorcy mogą skorzystać z długoterminowego ubezpieczenia nieruchomości czy ubezpieczenia od utraty pracy. Od początku roku depozyty klientów indywidualnych w PLN wzrosły o ponad 1,7 mld zł, a liczba nowych Kont Oszczędnościowych przekroczyła 80 tysięcy.

– Aktywność Kredyt Banku w pozyskiwaniu depozytów jest silnie powiązana z wynikami jego działań w sprzedaży produktów kredytowych oraz inwestycyjnych. Zakładamy zatem dalszą akwizycję depozytów,  konieczną do realizacji założonych celów. Pozyskiwanie depozytów ma jednak opierać się o wprowadzanie innowacyjnych produktów i atrakcyjnych rozwiązań, np. od 21 czerwca w ofercie banku pojawiła się lokata eConstans z dzienną kapitalizacją odsetek, która pozwala klientom na osiągnięcie konkurencyjnych stawek oprocentowania – dodaje Tomasz Molenda

Od stycznia do maja bank sprzedał produkty inwestycyjne na kwotę ponad 900 mln zł. Do końca roku zamierza zaoferować klientom nowe produkty, pozwalające uzyskać wysokie zyski oraz ochronę kapitału. Produkty te będą oferowane we współpracy z KBC TFI (ma ponad 50% udział w funduszach inwestycyjnych z ochroną kapitału) oraz życiową Wartą.

– Liczymy, że kolejne propozycje depozytowe okażą się sukcesem, zwłaszcza w obecnej sytuacji rynkowej, w której widzimy znaczący wzrost zainteresowania klientów produktami bezpiecznymi (fundusze pieniężne, dłużne, z ochroną kapitału). Dla nich oferta Kredyt Banku daje możliwość skorzystania z najlepszych w tej klasie produktów na polskim rynku – uważa Tomasz Molenda.

Źródło: Kredyt Bank