Kredyt Bank walczy o sektor MSP

Nowa strategia Kredyt Banku zakłada m.in. koncentrację na segmencie małych i średnich przedsiębiorstw. Od początku roku Bank pozyskał ponad 2350 firm z tego sektora, w przyszłym chce zdobyć kolejne 4,5 tys.

Celem banku jest wzrost udziału w tym segmencie do około 7% w 2012 roku.

Kredyt Bank w segmencie MSP wdraża nowy model bankowości relacyjnej. Od początku tego roku bank intensywnie pracuje nad poszerzeniem tej grupy klientów – jest to główny cel strategii przyjętej na kolejne lata. W tym roku pozyskano już ponad 2350 nowych klientów, w przyszłym bank planuje zdobyć 4,5 tys. klientów.

– „Do 2012 roku chcemy zwiększyć nasz udział w obsłudze MSP do 7%. Jesteśmy na dobrej drodze aby to osiągnąć, liczę, że w sumie w całym 2010 roku przybędzie nam 2,5 tys. nowych klientów. Obserwujemy również wzrosty w depozytach i kredytach. W ciągu trzech kwartałów  saldo depozytów wzrosło o 18%, a saldo kredytów udzielonych małym i średnim przedsiębiorcom było o 13% wyższe niż w styczniu tego roku.”– powiedział Krzysztof Kokot, wiceprezes zarządu Kredyt Banku.

Bank zmienia się i modyfikuje ofertę tak, aby odpowiadała potrzebom klientów MSP. W tym roku Kredyt Bank wprowadził interaktywne platformy Flexims, KB autodealing i – w pilotażu – KB-eNvoice. Platforma Flexims pozwala na zdalną obsługę produktów handlu zagranicznego, w tym m.in. akredytyw dokumentowych, gwarancji bankowych i inkasa. To kompleksowe rozwiązanie dla importerów i exporterów. KB autodealing umożliwia zawieranie transakcji wymiany walut on-line. Platforma jest udostępniana klientom poprzez systemy bankowości elektronicznej, a prezentowane bieżące notowania rynkowe pozwalają na obserwację zmian na rynku walutowym oraz szybkie zawarcie transakcji po najkorzystniejszym kursie.

Z kolei platforma KB eNvoice służy do obsługi dyskonta wierzytelności. Klient uzyskuje możliwość prezentacji on-line faktur do dyskonta, ma bieżący podglądu statusu transakcji oraz pełny moduł raportowania i integracji z systemem księgowym. Wszystkim nowym klientom MSP udostępniono także Centrum Obsługi Biznesu, które obecnie obsługuje zarówno segment MSP jak i segment Korporacyjny, realizując ponad 5,5 tys. zleceń miesięcznie. Docelowo ma prowadzić obsługę ponad 20 tys. klientów.

Od stycznia 2011 Kredyt Bank zaproponuje klientom nową ofertę pakietów produktowych. Każdy pakiet składa się z kilku produktów, dobranych do potrzeb i specyfiki klienta, dostępnych w jednej cenie. W ofercie banku pojawią się Pakiet Plus, Pakiet Komfort, Pakiet Super i Pakiet Premium. Pakiety zawierają zestaw produktów i usług najczęściej wykorzystywanych przez klientów.

– „Idea pakietów powstała dzięki bliskiej współpracy z klientami, którzy oczekują przejrzystej oferty bez gwiazdek i ukrytych opłat. Chcemy przyciągać ich wysoką jakością obsługi oraz nowatorskimi usługami, dopasowanymi do realnych potrzeb. Stawiamy na rozwój pełnej relacji i świadczenie kompleksowej obsługi bankowej dla klienta. Dodatkowo w ramach prowadzonej ofensywy technologicznej w przyszłym roku planujemy pierwszą odsłonę nowej bankowości elektronicznej.”– powiedział Jurek Śledziewski, dyrektor zarządzający Departamentu Bankowości dla Przedsiębiorstw w Kredyt Banku.

Zgodnie z nowoprzyjętą strategią, bank skoncentruje się na obsłudze lokalnych małych i średnich firm (od 1 do 25 mln rocznych obrotów) oraz średnich przedsiębiorstw (tzw. MidCap, od 25 do 300 mln rocznych obrotów).

Kredyt Bank zakłada w tym segmencie:

Źródło: Kredyt Bank