Kredyt Bank wprowadza zdalne lokaty, BGŻOptima nową promocję

Na początku tygodnia Kredyt Bank wprowadził do oferty lokatę na 6,5 proc. Na odpowiedź konkurencji nie trzeba było długo czekać. Dziś swoją nową ofertę (i nową gwiazdę reklamową) przedstawia BGŻOptima. Ale Kredyt Bank nie zasypuje gruszek w popiele i wyciąga z rękawa kolejnego asa.

W poniedziałek pisałem o nowej ofercie depozytowej Kredyt Banku. Bank proponuje półroczną lokatę z oprocentowaniem 6,5 proc., a jeśli klient zdecyduje się założyć także ROR i przelewać na niego pensję oprocentowanie lokaty wzrośnie do 6,7 proc. To najwyższa stawka na rynku dla lokat półrocznych. Jest jednak haczyk: wysokie oprocentowanie dotyczy tylko nowo wpłaconych do banku środków. Z tego względu oferta wygląda na przygotowaną raczej z myślą o nowych klientach. Potwierdzeniem tej tezy może być kolejny ruch banku. W internecie pojawiła się właśnie platforma www.kb-direct.pl do zdalnego otwierania lokat. Lokaty może otworzyć każdy, włącznie z osobami niebędącymi klientami Kredyt Banku. Tego typu proces zakładania lokat nie jest nowością rynkową – oferują go już między innymi banki z grupy Getin, Meritum, FM Bank, Pocztowy czy Inteligo. Nie jest to jednak jeszcze rynkowy standard, bo w większości instytucji lokaty dostepne są bądź dla swoich klientów, bądź dla klientów zakładających depozyt. W przypadku lokat zdalnych, wystarczy wypełnić internetowy wniosek i w ciągu 14 dni przelać środki na wskazany rachunek. Lokata zostanie założona po wpływie środków do banku. Dokumentacja rachunku lokaty oraz potwierdzenia przekazywane są elektronicznie. Taki proces znacznie skraca i ułatwia zdalne założenie lokaty.

Strona www.kb-direct.pl

Wniosek o lokatę internetową – krok pierwszy.

Promocja lokaty 6M w Kredyt Banku rozpoczęła się w poniedziałek, ale na odpowiedź konkurencji nie trzeba było długo czekać. W tym tygodniu część banków wprowadziła nową ofertę depozytową. Ciekawy byłem co przygotuje BGŻOptima, bank wyspecjalizowany w oszczędzaniu, który od jakiegoś czasu podgrzewał apetyt klientów obiecując im „atrakcyjny produkt oszczędnościowy”. Okazuje się, że słowa dotrzymał: od dziś rozpoczyna promocję, w ramach której podnosi oprocentowanie konta oszczędnościowego do poziomu 6,5 proc.

Tak wysoką stawkę dostaną osoby, które wpłacą nowe środki do banku. Podobnie jak w przypadku Kredyt Banku, wyraźnie widać, że to oferta przygotowana z myślą o ściągnięciu nowych oszczędności. Za nowe środki uznawane będą takie, które zasilą rachunek od dnia 6 kwietnia. Stawka będzie obowiązywała do kwoty 40 tys. zł. Oszczędności powyżej tego pułapu, a także „stare” środki, będą oprocentowane na poziomie 5,8 proc. To także jedna z najwyższych stawek na rynku w przypadku kont oszczędnościowych. Promocja będzie trwała przez trzy miesiące – do 10 lipca.

Bank ujawnia także, kim będzie nowa gwiazda spotów reklamowych. To znana wszystkim świnka skarbonka, będąca symbolem i ambasadorem oszczędzania. Bank zdecydował się wykreować własną gwiazdę-maskotkę, której zadaniem będzie motywowanie do regularnego odkładania pieniędzy (tak jak Mini Ratka w PKO BP zachęca do zaciągania kredytów :-). Świnka będzie także wspierać wizerunek samego banku, który specjalizuje się w ofercie oszczędnościowej. Kampanii będą towarzyszyć dwa spoty reklamowe, które ukażą się po raz pierwszy 9 kwietnia w głównych stacjach telewizyjnych. Tymczasem już dziś przedstawiamy pierwszy z nich:

Zmiany w podatku Belki, które obowiązują od początku kwietnia wyraźnie zmotywowały banki do rywalizacji na depozyty. O wojnie na lokaty nikt głośno nie mówi, ale nieoficjalnie bankowcy przyznają, że atmosfera robi się gorąca. Licytacja trwa w najlepsze i włączają się do niej kolejni gracze. Gra jest warta świeczki, bo klienci właśnie teraz zaczynają się zastanawiać gdzie przerzucić oszczędności z wygasających lokat antybelkowych. Część banków musi grać o to, by utrzymać status quo, dla innych jest to dobra okazja, by podebrać środki konkurencji i przywiązać klienta na dłużej. Moment jest dobry, bo za kilka tygodni emocje po antybelkach zapewne ostygną.

Źródło: PR News