Kredyt samochodowy BRE dla dilera i konsumenta

BRE bank zaproponuje dilerom współpracującym z MultiBankiem specjalną ofertę kredytowania tzw. stocków, czyli zakupu samochodów od importera. Jej parametry uzależnione są m.in. od dotychczasowej relacji z bankiem. BRE planuje też wyjście z ofertą do nowych salonów samochodowych.     

MultiBank od ponad roku aktywnie konkuruje na rynku kredytów samochodowych na zakup nowych pojazdów. Dzięki uatrakcyjnieniu oferty, uproszczeniu procedur oraz nawiązaniu współpracy z blisko 150 salonami dilerskimi w Polsce, bank w ciągu roku zwiększył pięciokrotnie miesięczną sprzedaż kredytów samochodowych, udzielając w całym 2010 r. kredytów za ponad 130 mln zł.   

– Cel na 2011 r. jest ponad dwa razy wyższy i wynosi 300 mln zł. W jego osiągnięciu ma pomóc poszerzenie oferty dla dilerów o kredytowanie zakupu aut od importerów. W ten sposób chcemy zapewnić kompleksowe finansowanie potrzeb związanych z ich działalnością – mówi Michał Nalepa, odpowiedzialny w MultiBanku za współpracę z dilerami.  

BRE Bank przygotował dla dilerów specjalne warunki finansowania stocków. Parametry oferty uzależnione są od tego ile kredytów MultiBanku lub produktów BRE Leasingu sprzeda. Im więcej, tym niższe będą koszty jego własnego kredytu. – Zakładamy, że wsparcie oferty naszej marki detalicznej i spółki leasingowej przez finansowanie udzielane dilerom pozwoli w krótkim czasie pozyskać 50-70 klientów korporacyjnych – ocenia Andrzej Cieślik, wicedyrektor makroregionu zachodniego w BRE Banku.

Wyróżnikiem oferty mają być także sprawne procedury związane z finansowaniem dilerów. Bank zadbał, aby były jak najprostsze i trwały jak najkrócej, np. nie wymaga od dilera depozytu karty pojazdu, potrzebnej do ostatecznego sfinalizowania sprzedaży samochodu. – Takie zatrzymanie karty jest standardem na rynku i niestety wydłuża czas oczekiwania klienta na auto. Ponieważ diler zanim przekaże samochód  musi odebrać kartę od banku – wyjaśnia Nalepa. – Już teraz obserwujemy, że zaproponowane przez nas rozwiązanie cieszy się dużym zainteresowaniem. Z ofertą wystartowaliśmy w połowie marca br., a prowadzimy już rozmowy z ponad 40 dilerami – dodaje Andrzej Cieślik.

W najbliższym czasie bank zamierza przedstawić swoją propozycję kolejnym 100 wyselekcjonowanym salonom samochodowym w Polsce, w większości współpracujących już z MultiBankiem. – Przede wszystkim są to dilerzy oferującymi auta ze średniej i wyższej półki. Ponieważ takie samochody najczęściej kupują klienci zamożni, stanowiący grupę docelową MultiBank – dodaje Nalepa. 
 

Źródło: BRE Bank