KRUK kontynuuje kampanię TV i radzi jak uniknąć wpisu do rejestru dłużników

12 maja br. w większości stacji telewizyjnych rozpocznie się kolejny etap kampanii skierowanej do osób zadłużonych. Będzie to kontynuacja działań edukacyjnych, które KRUK S.A. – największa polska firma zarządzająca wierzytelnościami – rozpoczęła w lutym 2010 r.

Przekaz reklamowy bazuje na dotychczasowej kreacji (rozmowie sąsiedzkiej), jednak został w nim wyeksponowany ważny komunikat dotyczący wpisu do Rejestru Dłużników ERIF.

W międzyczasie KRUK rozpoczął już wysyłkę informacji listownych do osób zadłużonych zawierającą ulotkę poświęconą nowym przepisom prawnym i ich konsekwencjom dla dłużników. Każda osoba, której wierzycielem jest Grupa KRUK, albo już otrzymała ten materiał edukacyjny, albo otrzyma go w najbliższych dniach. Polacy bowiem wciąż w niewielkim stopniu zdają sobie sprawę z nowych przepisów, które w najbliższym czasie wejdą w życie oraz nie znają zasad funkcjonowania biur informacji gospodarczej. Nie wiedzą też jakie konsekwencje, grożą dłużnikom po wpisaniu ich danych do BIG.   

Zarówno w pismach jak i w reklamie telewizyjnej osoby zadłużone będą informowane o tym, że w przypadku braku spłaty zaległości i braku woli współpracy mogą zostać wpisane do Rejestru Dłużników ERIF. Taką możliwość daje nowelizacja ustawy o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych, która uprawnia wierzycieli wtórnych (między innymi firmy windykacyjne i fundusze sekurytyzacyjne) do wpisywania do BIG danych nierzetelnych dłużników.

Celem kampanii reklamowej jest wskazanie jak skutecznie uniknąć wpisu do Rejestru Dłużników ERIF. Rozwiązaniem jest kontakt z wierzycielem, zawarcie ugody i ustalenie dogodnego sposobu spłaty zadłużenia w ratach dostosowanych do aktualnych możliwości finansowych osoby zadłużonej. Natomiast bierność i brak kontaktu skończą się wpisem do Rejestru Dłużników ERIF. A to może znacznie utrudnić, a nawet uniemożliwić zaciąganie kredytów, korzystanie z różnych produktów bankowych, zakupów ratalnych czy zawieranie umów na usługi abonamentowe. Osoba zadłużona straci po prostu wiarygodność finansową.

To kontynuacja akcji edukacyjnej zapoczątkowanej we wrześniu ubiegłego roku – mówi Iwona Słomska, członek zarządu KRUK S.A. – W jej ramach Grupa KRUK zachęca Polaków do aktywności, do szukania kontaktu z wierzycielem lub windykatorem, kontaktu który pozwala na zrobienie pierwszego kroku do życia bez długów. Dziś jest to szczególnie ważne, gdy zaczynają obowiązywać nowe przepisy, które skutecznie utrudnią życie dłużnikom. Można jednak uniknąć ich skutków i ustrzec się przed wpisaniem do biur informacji gospodarczej. Wystarczy zawrzeć ugodę i zacząć spłacać swoje zadłużenie w ratach zdejmując z siebie piętno dłużnika i wchodząc w rolę osoby regularnie wywiązującej się ze swojego zobowiązania. Nie wszyscy o tym wiedzą i dlatego zdecydowaliśmy się przypomnieć o tym za pośrednictwem telewizji.     

Kampanię promować będą 30-sekundowe spoty nadawane w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych – TVP, Polsat, TVN, TV4, oraz w wybranych kanałach tematycznych.

KRUK jest pierwszą i jedyną dotąd firmą windykacyjną, która zwróciła się do dłużników poprzez reklamę telewizyjną. Pierwszy etap kampanii prowadzony był od początku lutego do końca marca. W jego efekcie osoby zadłużone, które dotychczas unikały kontaktu, znacznie częściej niż wcześniej kontaktowały się w sprawie spłaty swojego zadłużenia i zawierały porozumienia ratalne. W dwumiesięcznym okresie emisji reklamy zawarto dwa razy więcej ugód niż planowano. Tak dobre efekty pierwszej części kampanii zachęciły firmę do jej kontynuacji w maju.

Źródło: Kruk S.A.