Kryzysowy czwartek w statystykach assistance

Mondial Assistance opracował raport z polskich dróg. Wraz z nadejściem zimy liczba interwencji assistance wzrosła o niespełna 100%.

17 grudnia w Polsce zagościła zima. Śnieg, temperatury znacznie poniżej zera i oblodzone ulice stały się dużym wyzwaniem dla kierowców. Takie dni uzyskują w Mondial Assistance miano czarnych. Tylko w czwartek, 17 grudnia, koordynatorzy Centrum Operacyjnego interweniowali na polskich drogach ponad 400 razy. To dwa razy więcej niż w ten sam dzień tydzień wcześniej.

Lawina zgłoszeń zaczęła się nad ranem. Najczęstszym problemem kierowców okazały się rozładowane akumulatory i inne awarie spowodowane niską temperaturą, np. zamarznięte zamki i paliwo. Z czasem coraz więcej zgłoszeń dotyczyło stłuczek i kolizji na drogach oraz aut unieruchomionych przez śnieg.

Przez cały dzień z polskich dróg napływały do Centrum Operacyjnego prośby o pomoc. To było duże wyzwanie dla naszych koordynatorów. Aby szybko udzielić pomocy wszystkim potrzebującym, wdrożyliśmy, specjalną, uproszczoną procedurę przyjmowania zgłoszeń – powiedział Tomasz Brożyna, Dyrektor Działu Operacyjnego w Mondial Assistance.

2/3 wszystkich interwencji wiązało się z odholowaniem niesprawnego samochodu. Co 4 samochód udało się naprawić na miejscu. Niemal co 10 kierowca otrzymał auto zastępcze. Oznacza to zdecydowaną zmianę w porównaniu do ubiegłotygodniowego podziału serwisów assistance. Na co dzień odsetek napraw na miejscu jest znacznie wyższy.

W tym trudnym dla kierowców i ich pasażerów dniu skupiliśmy się na zapewnieniu mobilności – wyjaśnia Tomasz Brożyna. – Zależało nam, aby pomimo niesprzyjających warunków drogowych i atmosferycznych umożliwić naszym klientom dotarcie do domów lub innych miejsc docelowych.

Mondial Assistance realizuje usługi assistance dla posiadaczy ubezpieczeń komunikacyjnych  m.in. w Allianz, Warcie i Aviva oraz dla właścicieli samochodów takich marek jak: Toyota,  Volvo , Chrysler, Lexus, Mitsubishi.

Źródło: Mondial Assistance