Kto kupuje drogą wysyłkową?

Z najnowszego raportu Acxiom wynika, że aż 60% internautów, którzy wypełnili kwestionariusz Offersclick.pl, dokonało zakupu produktu dostępnego w ofercie wysyłkowej w ciągu ostatniego roku.

Korzystając z możliwości zamówienia przez telefon, katalog lub internet, ankietowani kupowali interesujące ich produkty. Taką formę zakupów najczęściej wybierały kobiety- z raportu wynika, ze aż 67% klientów sklepów wysyłkowych to płeć piękna.

34% kupujących na odległość pochodzi z miast powyżej 275 tys. mieszkańców, ale równocześnie 22% pochodzi z obszarów wiejskich. Z jednej strony może to być wynik potrzeby braku czasu oraz wygody  osób mieszkających w dużych miastach, a z drugiej brak dostępu do szerokiej oferty sklepów reprezentowanych fizycznie jedynie w dużych miastach. Możliwość skorzystania z oferty wysyłkowej rozwiązuje obie te kwestie.

Na zakupy drogą wysyłkową częściej decydują się osoby z wykształceniem wyższym i średnim. Aż 62% internautów robiących zakupy na odległość pochodzi z 2,3 i 4-osobowych gospodarstw domowych. Co piąty klient sklepu wysyłkowego posiada dzieci (podczas gdy przeciętny internauta posiada dzieci 2 razy rzadziej). Zarazem w grupie posiadających dzieci aż 66% kupuje na odległość – taka forma zakupów jest w końcu sporym ułatwieniem w codziennym życiu.

44% kupujących przez internet posiada samochód –więcej niż w całej populacji internautów, w której jedynie co trzecia rodzina posiada auto. Jeśli spojrzymy z kolei na grupę właścicieli samochodów, to aż 70%  z nich robi zakupy przez internet lub w inny sposób na odległość (katalog, telefon).

Zdecydowana większość kupujących w sieci internautów (89%) korzysta z internetu codziennie lub prawie codziennie. 9% korzysta prywatnie z internetu mobilnego na komputerze lub tablecie, a 56% z nich korzysta codziennie lub prawie codziennie z Facebooka. Aż 70% użytkowników  internetu mobilnego  kupuje w sklepach wysyłkowych. 

Większość kupujących na odległość pracuje zawodowo lub studiuje. Praca zawodowa i bogaty program nauczania, mogą pochłaniać większość czasu naszych internautów, ale też mogą być inspiracją do poszukiwania ciekawostek w internecie. Na nie trzeba jednak mieć budżet. Najwyższy odsetek kupujących przez internet lub na odległość znajduje się w grupie osób dysponujących kwotą dochodów netto, mieszczącą się w przedziale 4000-6999 zł na gospodarstwo domowe.

Wśród osób, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy kupiły produkt lub usługę korzystając z oferty zamieszczonej w internecie, oferty telefonicznej lub przesłanej pocztą 24% kupiło odzież, obuwie lub dodatki, prawie 15% – telefony lub akcesoria, a 13% – zabawki. Osoby te kupowały też często sprzęt RTV i AGD, książki, sprzęt sportowy i turystyczny oraz kosmetyki i środki higieny.

Warto podkreślić, że 88% dokonujących zakupów na odległość odzieży, obuwia lub dodatków to kobiety.

Patrząc z kolei na zainteresowanie usługami dotarcia do klientów dla sklepów wysyłkowych, Acxiom zauważa zdecydowaną przewagę w tej dziedzinie sektora wydawniczego, kosmetycznego, producentów win, słodyczy, delikatesów spożywczych, a także sklepów ze sprzętem elektronicznym/AGD. Z pewnością jest to obszar wzmożonego zainteresowania firm, które chcąc obniżyć koszty swojej działalności, przenoszą swoją ofertę do sklepów wysyłkowych.

_______________________________________________
O Acxiom

Acxiom Polska jest częścią notowanej na giełdzie w Nowym Jorku (NASDAQ) korporacji Acxiom, która jest uznanym w wielu krajach liderem w dziedzinie usług z zakresu marketingu bezpośredniego i nowoczesnych technologii, które pozwalają skutecznie zarządzać relacjami z klientami, personalizować doświadczenia klienckie i podnosić ich wartość.

Acxiom umiejętnie integruje dane, analizy, technologie i usługi konsultingowe w celu optymalizacji strategii wielokanałowego marketingu. W swoich działaniach korzystamy z ponad 40 lat doświadczenia w zarządzaniu danymi. Pomagamy klientom w budowaniu skutecznych, bezpiecznych i opłacalnych rozwiązań marketingowych opartych o zaawanasowana wiedze o konsumentach – o tym, gdzie ich znaleźć, jacy są, co ich motywuje do zakupów, czego oczekują i jak się z nimi skutecznie komunikować. Założona w 1969 roku Acxiom ma siedzibę w Little Rock, Arkansas, USA, i obsługuje klientów na całym świecie z wielu miejsc w Stanach Zjednoczonych, Europie, Azji, Bliskiego Wschodu i Ameryki Południowej. Więcej informacji na temat Acxiom na www.acxiom.pl oraz na www.acxiom.com.

Źródło: Acxiom