Kto wygra „Mieszkaniową Markę Roku” w stolicy?

Jeszcze trzy lata temu na stołecznym rynku mieszkaniowym dominowały cztery marki: J.W. Construction Holding, Bracia Strzelczyk Nieruchomości, PKO BP i Expander. Czy rynkowi liderzy powinni obawiać się konkurencji? Dowiemy się już niebawem

W przeprowadzonych na przełomie 2008 i 2009 r. przez Nowy Adres S.A. badaniach „Polski Rynek Mieszkaniowy – Popyt i preferencje nabywców” sprawdzono m.in. rozpoznawalność spontaniczną (czyli bez sugestii przeprowadzającego badanie) firm działających na rynku mieszkaniowym w Warszawie – deweloperów, agencji nieruchomości, banków i pośredników kredytowych. Wyniki wyglądały następująco:

A jak wygląda rozpoznawalność marek na stołecznym rynku mieszkaniowym anno domini 2011?

– Tutejszy rynek bardzo szybko się zmienia i można powiedzieć, że nie widać tu już śladów niedawnego spowolnienia w sektorze nieruchomości. Dom Development ostro zaatakował, uruchamiając od początku roku aż siedem nowych inwestycji, w ostatnich latach szybko rozwijała się agencja Metrohouse, która po połączeniu z trójmiejską agencją Partnerzy Nieruchomości ma ogólnopolskie aspiracje. Na rynku kredytów hipotecznych pojawili się nowi gracze, jak Alior Bank, ale też kilku zniknęło. Niektóre firmy weszły na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie, jak na przykład Open Finance, co z pewnością ma wpływ na rozpoznawalność marki – komentuje Katarzyna Cyprynowska, prezes zarządu i pomysłodawczyni badań.

Przeprowadzane w ramach badań „Polski Rynek Mieszkaniowy. Popyt i preferencje nabywców” rankingi rozpoznawalności marek na rynku mieszkaniowym cieszyły się ogromną popularnością zarówno wśród firm z tej branży, jak i nabywców mieszkań. W odpowiedzi na liczne prośby i sugestie firma Nowy Adres S.A. zdecydowała o wydzieleniu tych rankingów z badań i przeprowadzeniu ich na znacznie większą skalę. Już za dwa tygodnie, 14 czerwca na gali w warszawskim teatrze Capitol zostaną ogłoszone wyniki i rozdane nagrody dla zwycięzców pierwszej edycji rankingu „Mieszkaniowa Marka Roku”. Na przełomie maja i czerwca na zlecenie Nowego Adresu niezależny instytut badawczy przeprowadził ponad 1500 wywiadów z mieszkańcami 5 największych aglomeracji Polski: Warszawy, Krakowa, Poznania, Wrocławia oraz Trójmiasta. Respondenci w wieku 25-60 lat zapytani zostali o znajomość spontaniczną oraz wspomaganą marek w czterech kategoriach: firma deweloperska, agencja nieruchomości, bank udzielający kredytów hipotecznych oraz pośrednik finansowy. Ranking powstanie w oparciu o wyniki badania znajomości spontanicznej.

Źródło: Nowy Adres S.A.