Przedstawiamy profil internautów, którzy podzielili się informacjami na temat swoich upodobań i stylu życia za pośrednictwem elektronicznego Ogólnopolskiego Kwestionariusza Produktów i Usług firmy Acxiom Polska
Internetową ankietę Acxiom wypełniło już blisko 25 tysięcy polskich konsumentów. Najliczniej reprezentowanymi grupami wiekowymi wśród respondentów kwestionariusza stanowią osoby wieku 18-24 lat oraz 30-39 lat (po 27%). Są to ludzie, którzy stosunkowo słabo reagują na ankiety pocztowe, za to preferujący internetowy kanał komunikacji. 87% ankietowanych posiada wykształcenie średnie lub wyższe, a wśród nich jest stosunkowo dużo studentów (18%) pracowników biurowych (28%), prywatnych przedsiębiorców czy kierowników/ uprawiających wolne zawody (14%).
Jedna trzecia zamieszkuje miasta i aglomeracje liczące powyżej 275 tys. mieszkańców, ale w internetowej ankiecie bierze także liczna grupa osób mieszkających na wsi (20%) oraz w małych miasteczkach – do 25tys. mieszkańców (20%).
Połowa respondentów żyje w gospodarstwach trzy i czteroosobowych, 15% prowadzi gospodarstwo domowe tylko z jeszcze jedną osobą, a w ponad 29% zamieszkuje pięć i więcej osób. Właścicielem domu lub mieszkania jest 43% respondentów, 34% mieszka u rodziny, a 13% w wynajętym lokum.
Informacjami o sobie poprzez ankietę internetową zdecydowanie chętniej dzielą się kobiety – stanowią one aż 63% respondentów. 40% uczestników kwestionariusza deklaruje miesięczny dochód netto w granicach 2-4 tys. zł, zaś powyżej 4 tys. zarabia 20% Internautów. Na tygodniowe wydatki na zakupy 24% z nich przeznacza więcej niż 250 zł, a kolejne 23% stara się zmieścić w przedziale 150-200 zł.
Oprócz danych zebranych poprzez WWW.kwestionariusz.pl w bazie Acxiom znajduje się ok. 100 000 adresów email zebranych z wykorzystaniem innych kanałów.
Źródło: Acxiom Polska