„Kupuj w określonych sklepach, a my dorzucimy ci się do rachunków za media”. Ruszył serwis MAM

Na rynku pojawiła się nowy internetowy serwis do opłacania rachunków za media z niespotykanym do tej pory mechanizmem moneyback. W zamian za robienie zakupów w określonych sklepach internetowych, MAM będzie dorzucało się do miesięcznych rachunków swoich użytkowników. 

MasterCard

MAM to platforma do opłacania rachunków za media dostępna online. Część kwot przeznaczonych na ich opłacenie nie pochodzi jednak z kieszeni użytkownika, a ze środków naliczanych przy okazji dokonywanych przez niego zakupów. MAM dokłada się do opłat za media (prąd, gaz, telefon, telewizję i internet), w zamian za robienie zakupów w sugerowanych sklepach i u konkretnych usługodawców działających online, a w niedalekiej przyszłości w punktach stacjonarnych. Pod tym względem MAM wyróżnia się spośród innych, tzw. usług typu EBPP (ang. electronic bill presentment and payment), i jest pierwszą tego typu platformą na świecie.

Aby dopasować się do każdego użytkownika, MAM potrzebuje cyklicznego dostarczania informacji o jego stałych i planowanych wydatkach na codzienne zakupy (jedzenie, ubrania, dzieci, etc.) Dzięki tym informacjom MAM jest w stanie przygotować dla niego indywidualny plan wydatków i oszacować kwotę środków, jaką będzie mógł przeznaczyć na opłacenie jego rachunków za media.

MAM nie wymaga wydawania większych kwot niż te, które konsumenci standardowo wydają na swoje codzienne zakupy. To, jaką kwotę MAM przekaże na opłacenie wybranych przez użytkownika rachunków, zależy od jego zaangażowania w realizację indywidualnego planu. Dzięki takiemu modelowi każdy może samodzielnie decydować o tym, jak dużą kwotą zostaną opłacone jego rachunki i za które media.

W tym momencie użytkownicy MAM mogą korzystać z oferty sklepów i usługodawców działających w internecie. Jest to aktualnie kilkuset sprzedawców o różnej skali działalności, oferujących zróżnicowane produkty i usługi przypisane docelowo do trzynastu kategorii.

Pomysłodawcami MAM są Michał Niemczycki, Aymeric Monod-Gayraud oraz Marcin Walaszczyk. Za przygotowanie platformy odpowiada zespół niemal stu pracowników, którzy od ponad dwóch lat tworzyli platformę i pracowali nad jej uruchomieniem. Wśród udziałowców znajdują się znani i cenieni przedstawiciele polskiego świata biznesu, w tym Grupa Cyfrowy Polsat.  Platforma jest dostępna pod adresem: www.jamam.pl.

WB/PRNews.pl/MAM