Czy zastanawialiście się co decyduje o powodzeniu serwisów WWW? Co sprawia, że użytkownicy chętniej przebywają na niektórych stronach? W głównej mierze decyduje o tym usability, zwane też użytecznością. W moi kursie pokazuję jak budować intuicyjne w obsłudze serwisy i udowadniam jak wielki wpływ ma użyteczność na finalny sukces każdego interaktywnego projektu. – mówi Tomek Karwatka.
Kurs odpowiada na pytania:
– Co decyduje o efektywności serwisu WWW.
– Jak prowadzić analizę usability i oceniać intuicyjność serwisu?
– Jak skutecznie docierać do klientów, mediów i otoczenia biznesowego poprzez efektywny serwis korporacyjny.
– Jak zwiększać efektywność systemów eCommerce.
– Co to jest współczynnik porzuceń koszyka i jak można go zmniejszać.
– Jak projektować użyteczne serwisy WWW i współpracować z agencją interaktywną.
Forma kursu ma ułatwić szybkie zapoznanie się z nim. Większość informacji została podana w skondensowanej formie dzięki czemu można zapoznać się tylko z wybranymi elementami. Na kilkudziesięciu stronach kursu zawarto mnóstwo przykładów z polskiego Internetu oraz setki praktycznych porad.
Zanim zdecydowałem się upublicznić kurs przetesowało go kilkadziesiąt osób – zarówno zajmujących się usability profesjonalnie jak i początkujących adeptów tej sztuki. Na podstawie ich opinii wprowadziłem kilkadziesiąt zmian i uważam, że nadszedł już czas by podzielić się kursem z każdym zainteresowanym. – dodaje Karwatka
Kurs można za darmo pobrać z serwisu www.webusability.pl . Autor przewiduje dalszy rozwój kursu i zaprasza wszystkich chętnych do współpracy nad jego rozbudową. Wersja 2.0 kursu ma mieć już w pełni otwarty format i ma składać się z treści przygotowanych przez pracowników agencji interaktywnych, portali, pracowników naukowych i osoby z internetowych działów korporacji.
Tomasz Karwatka jest autorem serwisu Webusability.pl i pracownik agencji interaktywnej Janmedia. Janmedia specjalizuje się w badaniu i zwiększaniu użyteczności serwisów WWW.