Kwietniowy raport PRoto o wizerunku branży PR w mediach

Kwietniowe badanie przekazów o branży PR objęło 61 publikacji prasowych i programów radiowych. Aż 12 z nich dotyczyło informacji o wydarzeniach w branży, m.in. IV Kongresu Public Relations w Rzeszowie i Konferencji „Komunikacja marketingowa – kształtowanie społeczeństwa konsumpcyjnego”. W kwietniu media poświęciły również dużo miejsca poradom PR-owskim dla różnych grup społecznych oraz narzędziom PR.

Najwięcej informacji o PR publikowały media o profilu informacyjnym (36% tekstów) oraz biznesowym (34%). Wśród mediów najczęściej poruszających tematykę PR na pierwszym miejscu znajduje się Gazeta Prawna i Gazeta Wyborcza, które zamieściły po 5 publikacji.

W kwietniu odnotowano 21 pojedynczych publikacji. 3 informacje pochodziły ze stacji radiowych.

Wykres 1. Media publikujące informacje o PR

Z analizy materiałów wynika, że większość kwietniowych przekazów o branży PR miała neutralny wydźwięk – 87%, a 10% stanowiły materiały pozytywne. W kwietniu pojawiły się aż dwie negatywne publikacje – w kontekście tzw. czarnego PR-u i lobbingu.

W badaniu publikacji cytujących lub wzmiankujących osoby i firmy w kontekście PR uwzględniono 77 przekazów. Spośród osób najczęściej wzmiankowanych w kontekście PR wyróżnia się dr Dariusz Tworzydło, cytowany pięciokrotnie w kontekście IV Kongresu PR w Rzeszowie. Kolejne miejsca w tym rankingu zajmują: Gerald Abramczyk (4 publikacja) i Marek Wróbel (3 publikacje). Najczęściej cytowaną/wzmiankowaną w kontekście PR firmą, organizacją lub instytucją było Polskie Stowarzyszenie Public Relations (PSPR). Wśród agencji zdecydowanym liderem jest On Board z 5 publikacjami (tabele 1 i 2).

Tabela 1

Cytowana/wzmiankowana firma, instytucja, organizacja

Liczba publikacji

PSPR

3

Forum Odpowiedzialnego Biznesu

2

Instytut Monitorowania Mediów

2

Krajowa Izba Gospodarcza

2

ZFPR

2

Tabela 2

Cytowana/wzmiankowana agencja PR

Liczba publikacji

On Board

5

Alert Media

2

First PR

2

Fleishman-Hillard

2

Neuron PR

2

Sigma International

2

TBWA/PR

2

Kwietniowy raport PRoto na temat wizerunku branży PR w mediach zawiera także podsumowanie treści publikacji. Pełna treść raportu znajduje się na stronie www.proto.pl/raport_proto.