– Planując wdrożenie systemu największy nacisk położyliśmy na niezawodność i bezpieczeństwo, tak, żeby nasze usługi mogły być dostępne cały czas – potwierdza Dariusz Langner, administrator systemu w Centrali Krajowej Izby Rozliczeniowej S.A. – Awaria jednego łącza nie może spowodować zakłóceń w całym systemie, przecież u nas rozliczane są pieniądze wszystkich banków w Polsce – dodaje administrator.
Krzysztof Niewidziajło, dyrektor ds. handlowych w Unima 2000 Systemy Teleinformatyczne S.A. przyznaje, że także rozproszona lokalizacja Izby była jednym z warunków, które zdeterminowały kształt złożonego systemu, jaki firma z Krakowa wdrożyła u tak wymagającego u klienta.
– Centrala Izby w Warszawie zatrudnia około 150 osób pracujących w dwóch oddalonych od siebie siedzibach – relacjonuje dyrektor Niewidziajło. – Zaimplementowany system musiał być jednorodny w obydwu budynkach i dodatkowo zsieciowany pomiędzy lokalizacjami, aby cała firma objęta była jednym, wysokim standardem łączności.
Architekturę wdrożonego w KIR S.A. systemu zaprojektowano według trzech najważniejszych wytycznych: niezawodność i ciągłość działania, ujednolicenie łączności w siedzibach oraz wysoki poziom funkcjonalności zastosowanych rozwiązań.
Systemu składa się więc z serwerów telekomunikacyjnych AVAYA Communication Manager DEFINITY SI, systemu taryfikacyjnego Telbaza Office 2000 z licencją dla wszystkich abonentów oraz systemów łączności bezprzewodowej DEFINITY Wireless DECT. Wdrożenie obejmowało również montaż bramek GSM oraz integrację serwera DEFINITY z systemem poczty głosowej INTUITY AUDIX.
Unima 2000 Systemy Teleinformatyczne S.A. wykonała także sieciowanie systemów DEFINITY w lokalizacjach Krajowej Izby Rozliczeniowej S.A. w Warszawie przy wykorzystaniu protokołów IP i DCS oraz istniejących zasobów sieci lokalnej i łączy ISDN PRA. –Zaproponowany przez Unimę 2000 sposób połączenia central przenosi najwięcej funkcji i usług z oferowanych na rynku, w czasie gdy przeprowadzano wdrożenie – przyznaje Dariusz Langner.
W serwerze telekomunikacyjnym DEFINITY otwarta została licencja ogólna na użytkowanie określonej w projekcie liczby portów wewnętrznych i zewnętrznych, w tym również licencje niezbędne dla obsługi aparatów IP, trunków IP oraz portów dedykowanych dla systemu poczty głosowej.
Wykorzystanie sieci LAN oraz istniejącej w firmie infrastruktury teletechnicznej umożliwiło dodatkową redukcję koniecznych inwestycji przy rozbudowie lub unowocześnieniu tradycyjnej telefonii.
– Wdrożenie w KIR to klasyczny przykład konwergencji. Rozwój nowoczesnych technologii oraz konieczność wzajemnego kontaktu i przepływu informacji w wielu postaciach powoduje wzajemne przenikanie się tradycyjnych i nowoczesnych protokołów i urządzeń – mówi dyrektor Niewidziajło.