Lamparty 2005 za najlepiej wykreowaną markę bankową trafiły do Banku BPH

Bank BPH został doceniony przez kolegów z branży w obu kategoriach przede wszystkim za dobrą reklamę i agresywną promocję marki oraz dobrą i bogatą ofertę. W kategorii bankowości detalicznej drugie miejsce zajął ING Bank Śląski, a trzecie ubiegłoroczny zwycięzca eurobank. W kategorii bankowości dla mikroprzedsiębiorstw drugie miejsce zajął ING Bank Śląski a trzecie PKO Bank Polski.

Nagrody wręczył Eugeniusz Śmiłowski, prezes zarządu Pentor Research International, w imieniu Banku BPH nagrody odebrała Barbara Szołomicka, dyrektor Departamentu Marketingu Banku.

Ideą Lampartów jest wyróżnienie tych banków, które włożyły największy wysiłek w kreowanie swojej marki i odniosły sukces. Szczególną wartością jest sposób wyłaniania zwycięzcy – to konkurencja oddaje na niego swój głos. Laureaci Lampartów zostali wyłonieni na podstawie sondażu przeprowadzonego przez Pentor Research International wśród bankowców.

Pentor Research International co roku organizuje konferencję podsumowującą rok w bankowości – w tym roku odbyła się 6 edycja konferencji. Nagrodę Lampart przyznano po raz drugi. Nazwa nagrody odwołuje się do tradycji nadawania nagrodom branżowym nazw zwierząt.

Pentor Research International jest jedną z czołowych firm badawczych funkcjonujących na polskim rynku. Założony w 1991 roku, od początku swojej działalności był stowarzyszony z Research International, międzynarodową korporacją badawczą, a od 2006 roku jest jej integralną częścią.

W ramach grupy Pentor działają trzy wyspecjalizowane departamenty Pentor Financial, Pentor Medical i Pentor Automotive oraz oddziały w Katowicach i Wrocławiu oraz spółka córka Pentor-Poznań.

Pentor specjalizuje się w takich branżach jak finanse, FMCG, telekomunikacja, motoryzacja i farmacja. Według ostatniego rankingu PTBRIO Pentor jest czwartą pod względem wielkości firmą badawczą w Polsce i największą firmą specjalizującą się w badaniach ad hoc.