Łatwiej kupisz polisę OC w internecie

Teraz to się zmieni, bo w sieci wystartowała pierwsza internetowa porównywarka ubezpieczeniowa.

Witrynę Rankomat.pl można już dzisiaj oglądać, a od 13 kwietnia za jej pośrednictwem kupimy polisy online. Twórcy nowej porównywarki liczą na sukces. Rynek ubezpieczeń w naszym kraju wart jest bowiem ok. 10 mld zł. Na razie za pomocą serwisu będzie można kupować tylko polisy komunikacyjne.
Aby wybrać najlepszą dla siebie polisę, wystarczy wypełnić na stronie internetowej formularz, a serwis ściągnie i oceni dla nas odpowiednie oferty ubezpieczeń. Klient sam zdecyduje, które z nich najbardziej mu odpowiadają.

– Jeśli chcemy na własną rękę szukać najkorzystniejszej polisy komunikacyjnej, zajmie nam to wiele godzin, a nawet dni. Dzięki naszemu serwisowi można to zrobić w kilkanaście minut, nie wychodząc z domu – mówi Wojciech Rabiej z serwisu Rankomat.pl. – Poza tym oferty porównywane są nie tylko ze względu na cenę, ale także uwzględniając warunki umowy – dodaje.

Do końca roku do porównywarki zostaną wprowadzone ubezpieczenia nieruchomości i podróży. Dzisiaj serwis ma w ofercie polisy pięciu towarzystw ubezpieczeniowych, ale już pod koniec maja dołączy pięć kolejnych.

Jest o co walczyć, bo jak pokazują badania instytutu IQS, 68 proc. kierowców deklaruje chęć ubezpieczenia swoich aut online. Doświadczenia Wielkiej Brytanii pokazują, że im więcej pojawia się na rynku e-brokerów ubezpieczeniowych, tym chętniej klienci korzystają z ich usług. Jeszcze w 2007 r. tylko 23 proc. wszystkich ubezpieczeń kupiono w sieci. Tymczasem w ciągu roku liczba ta się podwoiła. Dzisiaj Brytyjczycy połowę wszystkich polis kupują online. Dla porównania w Polsce tylko 1 proc. ubezpieczeń komunikacyjnych kupowane jest w ten sposób.

Polacy przez ostatnie kilka miesięcy przekonali się do korzystania z porównywarek finansowych. Szacuje się, że sprzedają one miesięcznie ok. 10 tys. lokat, kredytów itp. Założyciele pierwszej porównywarki ubezpieczeniowej zakładają, że w ciągu roku uda im się zdobyć 25 tys. klientów, a ich stronę odwiedzi 0,5 mln osób.

Magdalena A. Olczak