Latynoamerykański gigant wybiera polski system antyfraudowy

Nethone – polska spółka dostarczająca bazujące na sztucznej inteligencji rozwiązania Business Intelligence i do zapobiegania fraudom w sektorze e-commerce – ogłasza, że Almundo.com – jedno z największych biur podróży w Ameryce Łacińskiej – wdrożyło jej system antyfraudowy. Dzięki produktowi polskiej firmy, argentyński gigant z segmentu OTA zyskuje możliwość automatycznego zapobiegania fraudom płatniczym w czasie rzeczywistym.


Rozwiązanie antyfraudowe Nethone bazuje na najnowocześniejszych technologiach, takich jak zaawansowane uczenie maszynowe czy profilowanie użytkowników w oparciu o tysiące punktów danych dotyczących m.in. sprzętu, oprogramowania i zachowania osób dokonujących zakupów przez internet (biometria behawioralna).

Specjaliści z Nethone stworzyli dedykowane dla Almundo.com modele antyfraudowe, w pełni dopasowane do specyficznego środowiska biznesowego, w jakim działa latynoamerykańskie biuro podróży. Modele w czasie rzeczywistym weryfikują każdą transakcję dokonywaną przez klientów Almundo, uwzględniając w analizie ponad 5 tys. punktów danych. W efekcie, Nethone jest w stanie z niespotykaną wcześniej precyzją określić czy ma do czynienia z klientem, czy z oszustem, jeszcze zanim dojdzie do transakcji. Dzięki zastosowaniu uczenia maszynowego, system automatycznie adaptuje się do warunków panujących na „polu bitwy”, pozostając zawsze o krok przed przestępcami.

Almundo.com – biuro podróży działające na niezwykle zróżnicowanych rynkach Ameryki Łacińskiej – poszukiwało rozwiązania zdolnego z niespotykaną wcześniej dokładnością wykrywać próby fraudów płatniczych bez ingerowania w strumień „zdrowych” transakcji. Każdego dnia, Almundo pomaga tysiącom użytkowników planować, rezerwować i kupować wymarzone wakacje oraz podróże służbowe. Klienci internetowego biura podróży żyją w pięciu różnych strefach czasowych i dokonują płatności za pomocą kart wydanych przez wiele różnych banków.

System antyfraudowy poszukiwany przez biuro musiał zatem odznaczać się doskonałą elastycznością, a jego konfiguracji musieli dokonać ludzie świetnie rozumiejący biznes podróżniczy. Firma Nethone spełniła te rygorystyczne warunki i już dziś pomaga Almundo.com zwalczać fraudy, unikać błędnych odrzuceń transakcji i konsekwentnie zmniejszać liczbę notowanych chargebacków.

„Jesteśmy dumni, że Almundo.com zaufało naszej wiedzy i umiejętnościom” – powiedział Hubert Rachwalski, COO, Nethone. „Firmy z branży podróżniczej każdego roku tracą z powodu fraudów setki milionów dolarów. W tej sytuacji, niezmiernie cieszy, że dzięki naszemu systemowi, Almundo.com może skutecznie bronić się przed oszustami i rozwijać swój biznes”.

„Znalezienie rozwiązania, które skutecznie zapobiegałoby fraudom i nie spowalniało przy tym sprzedaży, było niezwykle trudnym zadaniem”- wyjaśnia Javier Urcola, Regional Payments and Risk Manager, Almundo.com. „Będąc jednym z największych biur podróży w Ameryce łacińskiej, współpracujemy wyłącznie z wiarygodnymi partnerami, którzy nie tylko doskonale znają się na swojej pracy, ale również rozumieją nasz biznes. Nethone niewątpliwie jest taką właśnie firmą.”

Nethone