Lekarz Niezwykły 2005 – zakończono zbieranie głosów w ogólnopolskiej akcji miesięcznika „Zdrowie”

W tym roku, dzięki wsparciu partnerów akcji – sponsorów i patronów medialnych, szansę na wytypowanie swojego Lekarza Niezwykłego miało znacznie więcej pacjentów w całej Polsce. Akcji towarzyszyły działania promocyjne w gazetach, stacjach telewizyjnych, kinach oraz w Internecie. Patronat Honorowy nad plebiscytem objęło Ministerstwo Zdrowia.

Z listów nadesłanych na konkurs wyłania się obraz lekarza z powołania – świetnego fachowca, ale zarazem społecznika, za jakim wszyscy tęsknimy. Czytelnicy mogli głosować na lekarzy, których uznali za wyjątkowych. Do każdego kuponu dołączali uzasadnienie. Były tam całe peany na cześć, a nawet wiersze.

Wśród zalet głosujący wymieniali profesjonalizm i zaangażowanie, ale zawsze w połączeniu z cechami charakteru, a konkretnie – ze zwykłą ludzką dobrocią, której ludzie cierpiący najbardziej potrzebują i za którą my pacjenci jesteśmy lekarzom najbardziej wdzięczni.

Konkurs w liczbach

• Zgłoszono ponad 600 kandydatów.

• Reprezentują następujące specjalności:

– lekarze podstawowej opieki zdrowotnej – 26 proc.

– kardiolodzy i interniści – po ok. 10 proc.

– chirurdzy, pediatrzy i ginekolodzy-położnicy – po około 7 proc.

– neurolodzy i specjaliści medycyny rodzinnej – po 4 proc.

– inni specjaliści razem – ok. 25 proc.

Zgłoszenia kandydatów ocenia jury złożone z przedstawicieli środowiska medycznego, fachowców, którzy bardzo dobrze znają relacje lekarz-pacjent. Tytuł Lekarza Niezwykłego, statuetki oraz dyplomy zostaną przyznane podczas gali 18 lutego 2006 roku. Nagrodzeni zostaną również pacjenci głosujący na lekarza, który otrzymał tytuł Lekarza Niezwykłego.

Kupony konkursowe były drukowane w miesięczniku „Zdrowie” i „Super Expressie”. Informacje o szczegółach plebiscytu pojawiały się w wymienionych pismach oraz w Internecie: na stronie internetowej „Zdrowia” www.poradnikzdrowie.pl i w największym portalu medycznym w Polsce „Esculap”. Informacje o akcji są zamieszczane w biuletynie elektronicznym „Esculapa” – „Gońcu Medycznym”, który w nakładzie ponad 76 000 trafia do lekarzy, farmaceutów, studentów uczelni medycznych, menadżerów służby zdrowia, pracowników NFZ i innych profesjonalistów medycznych. Od połowy maja do połowy sierpnia w stacji telewizyjnej Polsat Zdrowie i Uroda ukazywały się spoty promujące akcję. W sieci kin Kinoplex zostały wyemitowane reklamy.