Ta praktyczna publikacja stanowi uzupełnienie Encyklopedii Zdrowia dodawanej do wtorkowych wydań „Gazety Wyborczej” Mamy nadzieję, że zostanie doceniona przez naszych czytelników, którzy zgłaszają potrzebę kontynuowania tej tematyki. – powiedziała Anna Bogdańska, Dyrektor ds. marketingu
„Leksykon leków” to kompendium leków zarejestrowanych w Polsce przygotowane przez zespół autorów pod redakcją naukową prof. Witolda Gumułki, aktualizowane w maju 2005 roku. Zawiera opisy ponad 2500 leków dostępnych na receptę i bez recepty. Jest adresowany do pacjentów, którzy chcą poznać ich działanie i sposób stosowania.
„Leksykon leków” nie tylko przekazuje informację o lekach ale stanowi swoisty poradnik pacjenta. Autorzy zwracają szczególną uwagę na to, o czym chory powinien powiedzieć swojemu lekarzowi przed rozpoczęciem leczenia oraz na możliwe powikłania występujące podczas stosowania leku. Informują, czy lek można łączyć z posiłkiem, w jakiej postaci i o jakiej porze go najlepiej przyjmować. Dają również wskazówki dla kobiet ciąży. Leksykon mówi o zastosowaniu leku, przeciwwskazaniach, działaniach niepożądanych, dawkowaniu oraz zawiera uwagi szczegółowe dotyczące m.in. interakcji z innymi lekami.
Wsparcie promocyjne kolejnego projektu „Gazety Wyborczej” obejmie kampanię reklamową w TVP, TV Polsat i TVN, w radiowych stacjach ogólnopolskich – RMF FM oraz Polskie Radio a także w stacjach radiowych Agory i w TOK FM. Kampania będzie również prowadzona na nośnikach outdoorowych typu citylight oraz w Gazecie Wyborczej i w Metrze.