Lepiej na drogach

Podczas tegorocznych długich weekendów pogoda rozpieszczała kierowców. Suche nawierzchnie dróg przełożyły się na mniejszą ilość zdarzeń, a Polacy rzadziej potrzebowali pomocy. Ze statystyk Mondial Assistance wynika, że na krajowych i zagranicznych drogach miało miejsce o 1/3 mniej zdarzeń niż przed rokiem. To najkorzystniejszy bilans długich weekendów od kilku lat.

Tradycyjnie najwięcej tegorocznych przypadków wymagało holowania (55% w Polsce i 59% zagranicą) oraz naprawy na miejscu zdarzenia (odpowiednio: 27% i 3%). Zagranicą kierowcy chętnie korzystali z noclegu w hotelu (18% interwencji).

– Holowanie, naprawa na miejscu czy hotel na czas naprawy należą do tradycyjnych serwisów assistance. Znajdują się w naszej ofercie od wielu lat i są dobrze znane kierowcom. Z drugiej strony są też najbardziej potrzebne, stąd ich popularność. Samodzielna naprawa czy też wezwanie sprawdzonego holownika są niezwykle czasochłonne i kłopotliwe, zwłaszcza w tak stresującej sytuacji, jaką jest awaria czy wypadek. Dlatego chętnie powierzamy ten obowiązek sprawdzonemu partnerowi odpowiedzialnemu za realizację naszej komunikacyjnej polisy assistance. – tłumaczy Tomasz Frączek, prezes Mondial Assistance.

Najwięcej interwencji w ramach car assistance miało miejsce w Polsce – ponad 90%. Nieszczęśliwe zdarzenia przytrafiały się też polskim kierowcom na niemieckich, czeskich i brytyjskich drogach.

Niezależnie od miejsca zdarzenia i języka, jaki obowiązuje w danym państwie, kierowcy w ramach car assistance mogą liczyć na pomoc Centrum Operacyjnego Mondial Assistance. 24 godziny na dobę konsultanci odbierają telefony z prośbą o interwencję i organizują pomoc, m.in. kontrolę przedsprzedażną, pojazd zastępczy, kontynuację podróży, pomoc w razie zatrzaśnięcia kluczy i dostarczenie paliwa.

Usługi assistance dodawane są do m.in. ubezpieczeń komunikacyjnych oraz nowych samochodów marek Volvo, BMW/Mini, Chrysler, Jeep, Jaguar, Land Rover, Lexus, Toyota, Mitsubishi, SsangYong.