Lepsza współpraca z dilerami

Gwałtowny spadek sprzedaży nowych aut silnie odbija się na wynikach banków samochodowych. W pierwszym półroczu siedem banków udzieliło o prawie 30 proc. mniej kredytów niż przez sześć miesięcy 2004 r. Najmniej traci Volkswagen Bank. Zarząd banku planuje utrzymać w tym roku wartość kredytów wypłaconych klientom na poziomie ubiegłorocznym – podaje „Rzeczpospolita”

Skoncentrowaliśmy się na poprawie współpracy z dilerami samochodów. Naszym celem było wyparcie konkurencji z salonów oferujących auta produkowane przez grupę Volkswagena – wyjaśnia Grzegorz Tracz, prezes Volkswagen Banku.

Każdy diler samochodów oferuje swoim klientom kredyty kilku banków, nie tylko tego, który należy do producenta aut. W związku z tym Volkswagen Bank stworzył dla swoich dilerów specjalny system bonusowy, w ramach którego w ubiegłym roku przekazał właścicielom salonów 6 mln zł – podaje „Rzeczpospolita”

Volkswagen Bank organizuje co kwartał specjalne seminaria dla dilerów. Przy okazji zarząd spółki spotyka się z właścicielami salonów.

Udało nam się doprowadzić do tego, że finansujemy zakup około 40 proc. sprzedawanych przez dilerów samochodów. Ponad 42 proc. aut jest kupowana za gotówkę, około 8 proc. za kredyty gotówkowe. Tylko na niecałe 10 proc. aut kredytów udziela konkurencja – mówi prezes Tracz.

Zarząd Volkswagen Banku postanowił także agresywnie walczyć o klientów, którzy kupują auta innych marek – podaje „Rzeczpospolita”

Powstała specjalna grupa sprzedawców. W Warszawie, Poznaniu i Katowicach zachęcają do naszego kredytu osoby kupujące auta w salonach innych producentów – wyjaśnia Grzegorz Tracz.