Lepszy rachunek w sieci

Toyota Bank Polska swoją działalność zaczął dziesięć lat temu, a od trzech lat stara się promować bankowość elektroniczną. Wyniki przeprowadzonych przez niego badań związanych z oczekiwaniami klienta względem rachunku internetowego nie są zaskakujące – klienci szukają łatwego w obsłudze, bezpiecznego konta ze stabilną polityką cenową.

Dobry ROR powinien być przede wszystkim łatwo dostępny i prosty w obsłudze. Stąd popularność systemu bankowości elektronicznej. Prawie 30% badanych przez Toyota Bank Polska dostęp do rachunku internetowego wskazuje jako najważniejszą cechę dobrego konta. W związku z tym, że bezgotówkowy obrót pieniędzmi jest tak popularny, darmowe przelewy jako podstawowe oczekiwanie dotyczące konta osobistego wskazuje ponad połowa ankietowanych. Ale na darmowych przelewach oczekiwania klienta się nie kończą. Oprócz tego system bankowy dla klienta powinien być funkcjonalny i czytelny, a elektroniczne rachunek prosty w obsłudze. Więcej badanych skupia się na oszczędzaniu niż na inwestowaniu. Możliwość oszczędzania jako ważny element konta wskazało 31,4% badanych, dla 41% będzie to ważna cecha dopiero w przyszłości. Chętnych do inwestowania w ramach ROR jest zaledwie 11%.

Halo, bank dzwoni

Banki starają się ułatwić klientom kontakt ze sobą. Formularz założenia konta możemy wypełnić w internecie, a umowę podpisać w wybranej przez siebie jednostce banku lub w domu, zamawiając kuriera. Banki mailowo i SMS-owo powiadamiają o zmianach na koncie i nowych dostępnych ofertach dla swoich klientów. Dla użytkowników najwygodniejszym sposobem komunikacji z bankiem są maile. Taką formę kontaktu preferuje 54,2% badanych. Dla pozostałej części respondentów najlepszą platformą do komunikacji jest telefon komórkowy. Klienci zdecydowanie nie lubią, gdy bank prosi ich o kontakt i nie wyobrażają sobie ponoszenia dodatkowych kosztów z tym związanych. Zaledwie 0,5% osób wskazało, że jest gotowych na taką formę kontaktu z bankiem.

Portfel się nie przyda

Toyota Bank Polska przeprowadziła badania na klientach w trzy miesiące po złożeniu wniosku o założenie rachunku. Konto osobiste w tym banku spełnia oczekiwania 70,5% klientów, a oszczędzania na nim spróbowało 36,2 %. Jakość kont, kart i lokat bardzo dobrze oceniło 26,7% badanych a 41,5 % dobrze.

Wyniki badań pokazują, że cechy jakie ma posiadać bank internetowy to przede wszystkim dobre konto osobiste, które jest bezpieczne i łatwe w prowadzeniu, i które w prosty sposób zapewni możliwość oszczędzania, a niekoniecznie inwestowania choćby w jednostki funduszy. My na tym właśnie się skupiamy – podsumowuje wyniki ankiet Piotr S. Juda prezes zarządu Toyota Bank Polska.

Toyota Bank stawia obecnie na rozwój bankowości elektronicznej. Należy do Koalicji na Rzecz Obrotu Bezgotówkowego i Mikropłatności. To właśnie klienci, używający elektronicznych pieniędzy, mogą liczyć na najlepsze oferty.

 

Obniżenie kosztów bankowych związane z obrotembezgotówkowym sprawiło, że od 20 mają postanowiliśmy zwiększyć oprocentowanie konta osobistego z 2,25 % do 2,75%. Ponadto klienci, których obrót na koncie wyniesie rocznie ponad 12 tys. złotych, nie będę ponosili żadnych kosztów związanych z prowadzeniem konta. – mówi Ireneusz Wojciechowski Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej.

Misją Koalicji na Rzecz Obrotu Bezgotówkowego i Mikropłatności jest m.in. rozszerzenie zakresu funkcjonowania rozliczeń bezgotówkowych i przyspieszenie elektronizacji gospodarki. Jeśli się wypełni, będziemy musieli się zastanowić nad tym, czy portfel na pewno jest nam potrzebny.

Źródło: Bankier.pl