W poniedziałek, 13 czerwca PKPP Lewiatan podpisała deklarację współpracy z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji w sprawie popularyzacji wśród przedsiębiorców opłat abonamentowych za używanie odbiorników radiowych i telewizyjnych.
W myśl porozumienia Lewiatan będzie zachęcał swoich członków i pracowników do rejestracji posiadanych odbiorników radiowych i telewizyjnych oraz terminowego wnoszenia opłat za abonament. Natomiast KRRiT dołoży starań, aby w publicznym radiu i telewizji powstawały oraz były promowane programy o charakterze gospodarczym, kulturowym i edukacyjnym.
„Widzimy pilną potrzebę rozpoczęcia szerokiej dyskusji dotyczącej zmian w finansowaniu mediów, w tym opłacania abonamentu radiowo-telewizyjnego. Traktujemy ją jako ważny głos w debacie o uspołecznieniu mediów publicznych. Misja mediów, nie tylko publicznych związana jest z promowaniem przedsiębiorczości, kultury, edukacji i społeczeństwa obywatelskiego, na czym bardzo nam zależy. Mamy nadzieję, że po zmianach w finansowaniu mediów publicznych, dostęp do pieniędzy na programy misyjne, otrzymają także nadawcy komercyjni. Liczymy na uporządkowanie rynku reklam telewizyjnych, który obecnie telewizja publiczna po prosu dezorganizuje. Podpisanie porozumienia ma także aspekt pragmatyczny.
Przedsiębiorcy, którzy nie opłacają abonamentu, a złożą oświadczenie, że nie zalegają wobec państwa z żadnymi płatnościami, będą podlegali karze” – mówi Lech Pilawski, dyrektor generalny PKPP Lewiatan.
Źródło: Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan