Liberty Direct – ubezpieczyciel komunikacyjny należący do amerykańskiej Grupy Liberty Mutual – wypracował w 2008 r. składkę przypisaną brutto na poziomie 62,2 mln zł, z czego 19,6 mln zł to suma zebrana w IV kwartale. Ponad jedna czwarta polis (26%) została sprzedana w ubiegłym roku za pośrednictwem serwisu internetowego.
Jednocześnie Liberty Direct osiągnęła sprawność operacyjną, która umożliwia podejmowanie decyzji o wypłacie odszkodowania w szybkim tempie – w ponad 80% szkód AC ubezpieczyciel wydaje decyzję o wypłacie odszkodowania w ciągu 7 dni. Ten standard obsługi klienta stanowi inspirację dla nowej kampanii reklamowej firmy, która ruszyła 15 marca.
„Nasze wyniki finansowe przewyższają przyjęte przez nas założenia i potwierdzają słuszność strategii, zgodnie z którą stawiamy zarówno na dobrą cenę oferowanych przez nas produktów, jak i jakość obsługi klienta, w szczególności w zakresie likwidacji szkód. Jako pierwszy ubezpieczyciel w Polsce rozpoczęliśmy publikowanie wyników dotyczących szybkości likwidacji szkód na naszej stronie www. Mamy nadzieję, że nasz standard obsługi klienta stanie się codziennością na polskim rynku. Dzięki osiąganiu dobrych wyników systematycznie zwiększamy zatrudnienie – tylko w marcu zatrudniliśmy ponad 20 osób do działów sprzedaży, obsługi klienta i likwidacji szkód” – powiedział Michał Kwieciński, Dyrektor Generalny Liberty Direct. – „Rozwojowi naszej firmy towarzyszy także rozwój całej Grupy Liberty Mutual, która systematycznie umacnia swoja pozycję finansową i pomimo ogólnoświatowego spowolnienia gospodarczego osiągnęła w 2008r. roku zysk na poziomie 1,14 mld dolarów, odnotowując systematyczny wzrost zebranej składki” – dodaje Kwieciński.
Liberty Direct działa na polskim rynku od września 2007 r. Firma należy do grupy Grupy Liberty Mutual, która w 2008 r. zebrała 25,467 mld dolarów składki przypisanej netto, Jednocześnie przychody Grupy w ubiegłym roku wyniosły 28,855 mld dolarów, a wypracowany w 2008 r. zysk netto wyniósł 1,14 mld dolarów.
Metodologia pomiaru czasu likwidacji szkód w Liberty Direct:
– Pomiar rozpoczyna się w momencie przyjęcia telefonicznego zgłoszenia szkody przez dział zgłoszeń szkód;
– Pomiar kończy się w momencie poinformowania klienta o podjęciu decyzji przez Liberty Direct;
– Dane dotyczą wszystkich szkód z AC zgłoszonych w okresie styczeń – luty 2009r.
Źródło: Liberty Direct