Liberty Direct: nominacja do Effie 2010

Liberty Direct – jedna z najszybciej rozwijających się na rynku firm ubezpieczeniowych działających w systemie bezpośrednim – została nominowana do EFFIE 2010. Kampania „Amerykańskie symbole”, której głównym przekazem był komunikat o szybkiej – do 7 dni – decyzji o wypłacie odszkodowania z ubezpieczenia AC została wyróżniona w kategorii Long Term Marketing Excellence. Kreacja kampanii, wykorzystująca symbol marki – Statuę Wolności – została przygotowana przy współpracy z agencjami Ogilvy oraz Ogilvy Interactive.

„Jako jeden z nielicznych ubezpieczycieli directowych konsekwentnie budujemy wizerunek naszej firmy nie tylko w oparciu o aspekt cenowy oferty, ale również wysoką jakość obsługi w zakresie likwidacji szkód. Przyjęta przez nas strategia komunikacji jest bardzo skuteczna, co znajduje odzwierciedlenie w naszych wynikach – w 2009 roku odnotowaliśmy ponad 40% wzrost składki stając się jednym liderów rynku direct. Bez wątpienia zrealizowana przez nas w I i II kwartale ub.r. kampania miała na to zasadniczy wpływ. Cieszymy się, że nasze działania ponownie przyciągnęły uwagę Jury EFFIE” – komentuje Rafał Karski, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Liberty Direct.

W 2008 roku Liberty Direct otrzymała dwie statuetki – srebrne EFFIE dla Agencji Reklamowych oraz brązowe EFFIE Mediowe za kampanię wprowadzającą markę Liberty Direct na rynek Polski. Kampania została oparta na relacjach Mariusza Maxa Kolonko z Bostonu w stanie Massachusetts, gdzie mieści się główna siedziba grupy Grupy Liberty Mutual. W 2009 roku kampania oparta na relacjach Mariusza Maxa Kolonko z różnych miejsc Polski otrzymała brązowe EFFIE dla Agencji Reklamowych, w kategorii usługi finansowe. Głównym przekazem zwycięskiej kampanii był komunikat o szybkiej – do 10 dni – decyzji o wypłacie odszkodowania z ubezpieczenia AC. Liberty Direct jako pierwszy ubezpieczyciel directowy postanowił w ten sposób budować swój wizerunek w segmencie.

EFFIE to jeden z najważniejszych na świecie konkursów reklamowych. Po raz pierwszy został zorganizowany w 1968 r. w Nowym Jorku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu. Jest to jedyny festiwal, który nagradza nie tylko wybitne pomysły kreatywne, ale przede wszystkim efekt rynkowy kampanii reklamowej. Konkurs EFFIE organizowany jest w Polsce od 1999 r.

Źródło: Liberty Direct