Liberty Direct: ponad 40-procentowy wzrost w 2009 r.

Liberty Direct, ubezpieczyciel komunikacyjny oferujący polisy przez internet i telefon – opublikował wyniki za 2009 rok. Firma wypracowała składkę przypisaną brutto w wysokości 87,4 mln zł, z czego 26,9 mln zł to suma zebrana w IV kwartale. Oznacza to ponad 40% proc. wzrost przypisu w porównaniu do roku 2008. 

Jednocześnie ubezpieczyciel osiąga coraz wyższą sprawność operacyjną w zakresie likwidacji szkód – obecnie decyzję o wypłacie odszkodowania z AC w przypadku 90% szkód podejmuje w ciągu 5 dni. Tym samym Liberty Direct konsekwentnie umacnia swoją pozycję na rynku direct, kontynuując długoterminową strategię rozwoju w Polsce.

„Dzięki efektywnej strategii biznesowej, rok 2009 zamknęliśmy z bardzo dobrym wynikiem, pozostając w czołówce firm directowych. Wraz z rozszerzeniem skali działania utrzymaliśmy najwyższą jakość obsługi klientów, zwłaszcza w zakresie likwidacji szkód, wyznaczając nowe standardy na rynku. Szybkie tempo rozwoju przy utrzymaniu kosztów na rozsądnym poziomie pozwoliło pozyskać do chwili obecnej 140 tys. klientów, z czego połowa zdecydowała się na skorzystanie z naszych usług przy wykorzystaniu internetu” – powiedział Michał Kwieciński, Dyrektor Generalny Liberty Direct.

Bardzo dobre wyniki osiąga również Grupa Liberty Mutual, do której należy Liberty Direct. W 2009 r. Grupa zebrała 28,258 miliardów dolarów składki przypisanej netto, co oznacza wzrost o 11% (2,791 miliarda dolarów) w porównaniu do 2008 r. Jednocześnie jej przychody wyniosły 31,094 miliardów dolarów, co oznacza wzrost o 7,8% (2,239 miliarda dolarów) w porównaniu do roku 2008. Ponadto Grupa poinformowała, że wypracowała zysk netto w wysokości 1,023 miliarda dolarów.

Czas wydania decyzji o wypłacie odszkodowania z tytułu ubezpieczenia AC przedstawia poniższy wykres:

Metodologia pomiaru czasu likwidacji szkód w Liberty Direct:
– Pomiar rozpoczyna się w momencie przyjęcia telefonicznego zgłoszenia szkody przez
dział zgłoszeń szkód.
– Pomiar kończy się w momencie poinformowania klienta o podjęciu decyzji przez
Liberty Direct.
– Dane dotyczą wszystkich szkód z AC zgłoszonych w okresie styczeń – luty 2010r.

Źródło: Liberty Direct