Decyzja została uzasadniona wyjątkowo pozytywnymi wynikami w okresie I półrocza br.. W tym czasie Liberty Group S.A. wypracowała zysk netto na poziomie ponad 600 tys. zł, co stanowiło wzrost o ponad 60 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2007 (375 tys. zł) przy przychodach w wysokości 2,36 mln zł (wzrost o 30 proc. w stosunku do 1H ’07- 1,95 mln zł). Do wypłaty zostanie – zgodnie z przepisami – przeznaczone 50 proc. zysku netto z okresu I pół. 2008 r. (tj. ok. 301.000 zł).
Ostatecznie Rada Nadzorcza zdecydowała o wypłacie zaliczki na poczet dywidendy w wysokości 300 tys. zł, co oznacza, że na każdą akcję Liberty Group S.A. przypadnie 6 groszy. Uchwałą Zarządu Spółki, dzień nabycia prawa do zaliczki na poczet dywidendy został ustalony na 2 stycznia 2009 r., zaś wypłaty rozpoczną się 9 stycznia.
-„Decyzja ta wynika z bardzo dynamicznego wzrostu zysku netto w spółce w okresie 1 półrocza br. Mamy nadzieję, że w kolejnych latach Zarząd spółki będzie rekomendował Radzie Nadzorczej podobne decyzje, aby stało się to stałym elementem strategii finansowej i relacji z inwestorami naszej spółki.”– podkreśla Daniel Gąsiorowski, Członek Zarządu Liberty Group S.A..
W ocenie Zarządu Liberty Group S.A. wyniki finansowe za 2008 r. będą zdecydowanie lepsze od ubiegłorocznych, dzięki bardzo dobrej pierwszej połowie roku. – „Specyfika branży w jakiej działamy, powoduje, że zdecydowaną większość przychodów i zysków spółka realizuje w I połowie roku, co wynika z innego okresu rozliczeniowego naszych Klientów” – mówi Robert Niczewski, Prezes Zarządu Spółki.
–„Oczywiście trudno spodziewać się, że Liberty Group podwoi wynik z I półrocza, ale zarówno przychody, jak i zyski zapewne będą rekordowe w historii firmy” – dodaje Robert Niczewski.
Zarząd spółki przedstawił Radzie Nadzorczej strategię działania firmy, zakładającą rozwój organiczny. W dokumencie, przedstawiony został potencjał rozwoju rynku PR i doradztwa IR w najbliższych latach 2008-2009, uwzględniający obecne zmiany nastrojów na rynkach finansowych oraz w gospodarce polskiej i światowej. Zarząd przedstawił harmonogram działań, związanych z wypełnianiem portfela zamówień na 2009 rok, z którego wynika, iż spółka przedłużyła większość umów długoterminowych z obecnymi klientami na rok 2009.
W ostatnim czasie spółka poinformowała o przedłużeniu umów z kancelarią Garrigues oraz biurem podróży Triada.
–„O wszystkich zawieranych kontraktach, które spełniają przyjęty w spółce standard istotnej umowy, informujemy na bieżąco inwestorów” – mówi Daniel Gąsiorowski, Członek Zarządu Liberty Group.
–„W związku z dywersyfikacją przychodów, która jest celem strategicznym Spółki, z oczywistych względów, tego typu komunikatów, jest kilka w ciągu roku” – dodaje Gąsiorowski.
Spółka negocjuje również umowy z nowymi klientami (m.in. zagranicznymi instytucjami reklamowymi, finansowymi, prawnymi), dotyczące współpracy od stycznia 2009 roku.
Zgodnie z podstawowymi założeniami, spółka zakończyła proces rozbudowywania struktur oraz wzmacniania dotychczasowego zakresu usług świadczonych przez dział Doradztwa i Relacji Inwestorskich. Działania te miały wpływ na poszerzenie oferty usług i wzrost przychodów z tytułu świadczonych usług konsultingowych, które obecnie stanowią ok. 10 proc. przychodów spółki.
Liberty Group S.A. świadczy usługi m.in. dla: Triada S.A., Hawe S.A., Bakalland S.A., e-Muzyka S.A., Capital Partners S.A., eCard S.A., GTI, Brown-Forman Polska, Totolotek S.A., Check Point Software Technologies, Podróże TV, Garrigues Polska.