Zakończyła się pierwsza edycja Konkursu Lider Rynku Kapitałowego, interaktywnego projektu Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych. 7 kwietnia 2009 roku, podczas uroczystej Gali wręczenia nagród na GPW w Warszawie zwycięzca sześciotygodniowych zmagań z wiedzą o rynku kapitałowym odebrał kluczyki do nagrody głównej – nowego Seata Ibizy.
Głównym celem konkursu było wyłonienie lidera, który wykaże się najszerszą znajomością zagadnień, praw oraz zasad rządzących rynkiem finansowym.
„Zrealizowana inicjatywa jest odpowiedzią na trudną sytuację na polskim rynku kapitałowym. Odczuwalne zniechęcenie wśród inwestorów, odpływ kapitału z TFI, Domów Maklerskich oraz trudny rynek IPO – to wszystko rodzi potrzebę edukacji, jak również animacji wśród tej grupy uczestników rynku. Turniej z wykorzystaniem rozwiązań internetu to doskonała okazja dotarcia do szerokiego grona odbiorców.” – opowiada o konkursie Tomasz Krawczyk ze Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych.
Ponad 3000 uczestników wzięło udział w konkursie składającym się z sześciu tygodniowych etapów. W każdym tygodniu na specjalnie przygotowanym profilu uczestnika, pojawiał się zestaw losowo wybranych 20 pytań (o różnej skali trudności) przygotowanych przez Organizatora oraz Partnerów konkursu z określonej kategorii tematycznej. Pytania miały charakter testu zamkniętego z kilkoma propozycjami odpowiedzi, przy czym tylko jedna z nich była poprawna. Po zakończeniu każdej serii pytań, uczestnik był informowany o zdobytych punktach, które były sumowane na profilu. Przed rozpoczęciem każdej tury na stronie internetowej poświęconej konkursowi, publikowano -materiały edukacyjne pomocne w rozwiązywaniu pytań.
Najwięcej emocji wśród graczy wzbudził pierwszy tydzień rywalizacji, kiedy to do challeng’u przystąpiło aż 2000 internautów. Walka była bardzo zacięta, a żeby uplasować się w czołówce należało udowodnić posiadanie różnorodnej wiedzy na temat specyfiki rynku kapitałowego. – „Poziom pytań był na bardzo wysokim poziomie, do tego trzeba było wykazać się nie lada refleksem gdyż na czas na udzielenie poprawnej odpowiedzi był ograniczony do 45 sekund”, relacjonuje jeden z uczestników. – „Życzyłbym sobie więcej takich projektów. Udział w tym przedsięwzięciu przyczynił się do wzbogacenia mojej wiedzy na temat rynku, wyostrzył czas reakcji a ponadto dał szansę na wygranie wartościowych nagród rzeczowych”, dodaje.
Gala wręczenia nagród zgromadziła kilkadziesiąt osób, które wzięły udział w wykładzie przygotowanym przez Biuro Maklerskie Alior Banku pt.: „Postawić flagę na podwójnym szczycie – czyli jak określić trend oraz podstawowe formacje analizy technicznej”, który poprowadził Marcin Brendota, Analityk giełdowy BM Alior Banku. Podczas uroczystości uhonorowano zwycięzców, a nagrodę specjalną (czeki na 5.000 zł i 10.000 zł) ufundowaną przez Romana Karkosika w etapie pt.: „Polskie i zagraniczne rynki akcji”, wręczyła Ewa Bałdyga, Rzecznik biznesmana oraz Wiceprezes Martis Consulting.
Głównymi Partnerami konkursu byli GPW w Warszawie, Biuro Maklerskie Alior Banku oraz Iberia Motor Company, fundator nagrody głównej – nowego Seata Ibizy.
Kolejna edycja tego interaktywnego turnieju planowana jest na jesień tego roku.
Źródło: Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych