Limitowane święta

Od 1993 roku, działalność gospodarczą firm z sektora upominków reklamowych ograniczają krzywdzące przepisy ustawy o podatku dochodowym. Niesprawiedliwy podział na reklamę publiczną i niepubliczną oraz limit 0,25% wydatków na tę drugą, łamią konstytucyjną zasadę równości wobec prawa.

Akcja „Inicjatywa 0,25%” to działania zmierzające do rozdzielenia kosztów reprezentacji i reklamy oraz zniesienia limitu 0,25 lub zastąpienia go zróżnicowanym limitem dygresyjno-kwotowym uzależnionym od obrotów przedsiębiorstwa.

– Już w listopadzie nowych parlamentarzystów „powitaliśmy” pismem akcentującym nasz problem. Otrzymaliśmy kilkanaście listów zwrotnych oraz m.in. zapowiedź interpelacji Pani Poseł Katarzyny Mrzygłodzkiej (Platforma Obywatelska). Pan Poseł Krzysztof Sikora w liście z dn. 12 grudnia zapewnia nas, że „W sposób ewidentny złamana została konstytucja. Samoobrona RP gotowa jest złożyć projekt ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz podatku dochodowym od osób fizycznych, z uwzględnieniem aspektów wskazanych przez Państwa”. Problemem będzie się zajmować Pan Marek Ochman – Dyrektor Departamentu Prawnego w Ministerstwie Finansów oraz na wniosek Pana Marszałka Senatu Bogdana Borusewicza – Senacka Komisja Gospodarki Narodowej. W styczniu będziemy dążyć do bezpośrednich spotkań z osobami, które odpowiedziały na nasz list – mówi Anna Miśta, Koordynator Akcji Inicjatywa 0,25%.

– Kontynuacją naszych działań będzie przesłanie parlamentarzystom gotowych projektów ustaw, z listami poparcia. Chcielibyśmy jednak aby Akcję „Inicjatywa 0,25%” kontynuował nowy Zarząd Polskiej Izby Reklamy – mówi Robert Załupski, General Manager BMG.

Akcję popierają m.in.: Związek Rzemiosła Polskiego, Konfederacja Pracodawców Prywatnych, Polska Korporacja Targowa, Biuro Reklamy S.A. Zarząd Targów Warszawskich, Międzynarodowe Targi Poznańskie.