Link4 po raz kolejny wygrał w Sądzie z Polską Izbą Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych. Tym razem Sąd I instancji oddalił powództwo PIPUiF i zarzuty dotyczące reklamy Link4 „Kokoszka” z 2009 roku, uznając, że nie była ona czynem nieuczciwej konkurencji, tzn. nie wprowadzała klientów w błąd i nie była też reklamą porównawczą sprzeczną z dobrymi obyczajami.
Sąd podzielił stanowisko Link4, że reklama „Kokoszka” pokazuje różnice między systemem tradycyjnym a direct. Klienci natomiast mają wybór, a ponieważ są ludźmi rozważnymi, świadomie dokonują wyboru oferty ubezpieczeniowej. Ponadto agent w reklamie „Kokoszka” został przedstawiony jako profesjonalista.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyroku, który potwierdził słuszność naszej argumentacji dotyczącej kluczowych kwestii sporu oraz rzetelność naszej komunikacji z klientami – powiedział Marcin Niewiadomski, członek zarządu Link4 i dodał: – Spór dotyczy historycznej już reklamy emitowanej w styczniu 2009 roku. Od tamtego czasu zmienił się właściciel naszej spółki. Obecnie jesteśmy częścią międzynarodowej grupy RSA, mamy nowy zarząd, a nasza strategia zakłada rozwijanie sprzedaży w systemie direct, ale także współpracę z agentami ubezpieczeniowymi – dodał.
To kolejny proces przegrany przez PIPUiF. W sierpniu 2011 roku Sąd Okręgowy w Warszawie potwierdził, że działania podejmowane przez Polską Izbę Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych w stosunku do Link4 naruszały zasady uczciwej konkurencji oraz godziły w renomę spółki. Sąd nakazał PIPUiF zamieszczenie w prasie oświadczeń, że Izba prowadziła działania wymierzone w Link4 w sposób bezprawny i nieuczciwy. Dodatkowo PIPUiF musi, tytułem zadośćuczynienia za naruszenie dóbr osobistych Link4, przekazać na rzecz instytucji charytatywnej kwotę 50 000 złotych.
Źródło: Link4