„- Jesteśmy już gotowi do rozpoczęcia sprzedaży, ale musimy poczekać na rejestrację towarzystwa w sądzie” – mówi Sława Cwalińska-Weychert, wiceprezes Link4. „Dodaje, że w ten sposób jej firma będzie pierwszym towarzystwem w Polsce, które będzie oferowało ubezpieczenia na życie, wyłącznie za pomocą internetu i telefonu. Na razie nie chce zdradzać szczegółów oferty i sposobu dotarcia do klientów. Analitycy uważają, że pojawienie się nowego kanału dystrybucji może spowodować spadek cen polis na życie.” – czytamy w „GP”.
„- Tą drogą sprzedają się głównie proste polisy o charakterze ochronnym, raczej nie widać tu miejsca na oferowanie polis inwestycyjnych” – mówi Piotr Kondratowicz, menedżer w KPMG. „Jednak według informacji KPMG projektów sprzedaży polis na życie przez internet i telefon może pojawić się wkrótce więcej, bo kilka firm myśli o ich wdrożeniu. Pierwsze próby już zresztą widzimy. Na przykład mBank z Generali już kwietniu 2005 r. wprowadziły ubezpieczenie z funduszem inwestycyjnym Leo Life, dostępne właśnie on-line.” – czytamy dalej.
Link4 TU SA jest wspólną inwestycją holenderskiej instytucji finansowej Global Direct Insurance Investment BV oraz izraelskiej firmy Direct Insurance Financial Investments Ltd. Od czerwca 2007 r. Link4 wchodzi w skład joint venture zawartego pomiędzy DIFI i Royal & SunAlliance Insurance Group Plc. Podstawą modelu biznesowego Link4 jest sprzedaż polis ubezpieczeniowych przez telefon oraz przez Internet. Firma nie utrzymuje terenowej sieci sprzedaży w postaci agentów, pośredników i oddziałów.