Lista prezentów dla Świętego Mikołaja od Acxiom Polska

Przeprowadzona analiza bazuje na próbie około 77 tysięcy gospodarstw domowych, o których informacje zebrano za pomocą ankiety pocztowej Ogólnopolski Kwestionariusz Produktów i Usług i dotyczy prezentów gwiazdkowych dla rodzin z dziećmi między 7 a 14 rokiem życia. Raport przedstawia min. obecny stan posiadania sprzętu elektronicznego w analizowanych gospodarstwach domowych oraz hobby (zainteresowania) przedstawicieli tych rodzin.

Święta Bożego Narodzenia to najbardziej uroczyste i wyczekiwane święta w naszej tradycji, pewnie również dlatego, iż kojarzą się z obdarowywaniem najbliższych prezentami. Ażeby dobrze wybrać prezent, warto najpierw przyjrzeć się temu co już posiadają wskazane osoby, a następnie określić zainteresowania ich przedstawicieli i wskazać rzeczy, które zamierzają kupić w najbliższej przyszłości. Temu właśnie pomóc poniższy raport.

Charakteryzując stan posiadania rodzin z dziećmi w wieku szkolnym uwagę zwraca fakt, że gospodarstwa te istotnie częściej niż w populacji posiadają sprzęt elektroniczny. 40% rodzin z dziećmi w wieku szkolnym posiada w domu komputer, 20% używa kina domowego, a prawie 20% cyfrowych aparatów fotograficznych. Odtwarzacze CD czy DVD to w ich domach już standard (ma je ponad 50% analizowanych gospodarstw domowych), ale odtwarzaczami MP3 może pochwalić się tylko 18%, a laptopami zaledwie 4%.

Przy wyborze prezentu warto kierować się również zainteresowaniami najbliższych. Najczęściej wymienianymi hobby przez reprezentantów analizowanych rodzin są zajęcia związane z domem (ponad 61% wskazań), słuchanie muzyki (53%), książki (44%) i komputer / Internet (34%), który występuje istotnie częściej niż w populacji.

Biorąc pod uwagę zamiary zakupu sprzętu elektronicznego to najwięcej rodzin z dziećmi w wieku szkolnym planuje kupić cyfrowy aparat fotograficzny (19% wskazań), kino domowe (14%) i kamerę cyfrową (11%). Zdecydowanie częściej niż w populacji omawiane gospodarstwa domowe deklarują także zamiar zakupu odtwarzacza MP3.

Znakomitym dodatkiem do sprzętu elektronicznego byłyby także dla nich poradniki komputerowe, filmy na dvd czy kursy językowe. Zainteresowanie zakupem tych produktów jest istotnie wyższe niż w populacji.