Klienci brytyjskiego Lloyds Banku będą mogli zarządzać subskrypcjami usług streamingowych i innych bezpośrednio w swojej aplikacji mobilnej. Pozwoli im to łatwiej pilnować terminów i ewentualnie anulować abonamenty, z których już nie korzystają.
Bank podaje, że od momentu wybuchu pandemii COVID-19 na różnego rodzaju usługi subskrypcyjne zapisało się 2,2 mln klientów. Nowa funkcja aplikacji pozwoli im łatwo zarządzać wykupionymi abonamentami. Będą więc mogli nie tylko przedłużyć subskrypcję, ale także ją anulować, jeżeli przestali z danej usługi korzystać. Ponadto bank będzie informował ich za pomocą powiadomień push o opłatach abonamentowych i ewentualnych podwyżkach.
Co ciekawe, nad podobną usługą pracuje polski spółdzielczy Bank SGB. W nowej aplikacji znajdzie się moduł umożliwiający zarządzanie subskrypcjami popularnych serwisów streamingowych, takich jak m.in. Netflix czy Spotify. Będzie to pierwsze tego typu wdrożenie na polskim rynku.
Z aplikacji mobilnej Lloyds Banku korzysta 12 mln klientów. Nowa usługa zostanie wdrożona we współpracy ze szwedzkim fintechem Minna Technologies oraz organizacją płatniczą Visa.