Lloyds TSB przygotował formularze oraz broszury w języku polskim dostępne w stu trzydziestu najpopularniejszych wśród polskich klientów punktach banku. Polskojęzyczne materiały mają pomóc lepiej zrozumieć kwestie związane z otwarciem i posiadaniem rachunku bankowego. Bank poszukuje również polskojęzycznych pracowników, żeby zwiększyć w swoich punktach, w dziale obsługi klienta, liczbę osób biegle posługujących się językiem polskim.
Lloyds TSB uprościł też procedury związane z identyfikacją. Teraz od nowych klientów otwierających rachunek bieżący bank wymaga tylko dokumentu identyfikacyjnego ze zdjęciem. Może to być paszport lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość, akceptowany w krajach Unii Europejskiej. Jest to wyjątkowo korzystne uproszczenie dla osób, które dopiero przyjechały do Wielkiej Brytanii i nie posiadają tzw. utility bills – czyli rachunków np. za prąd, gaz, telefon, które dotychczas były wymagane.
Przygotowując specjalną ofertę dla Polaków, Lloyds TSB zapytał ponad 1000 respondentów rozważających wyjazd z Polski do Wielkiej Brytanii o ich największe troski związane z wyjazdem. 21% pytanych wskazało na uporządkowanie spraw finansowych jako największy problem, z kolei 23% respondentów wyraziło zaniepokojenie w związku z koniecznością otwarcia rachunku bankowego.
Wyniki badania jasno wskazały na potrzebę uproszczenia procedur związanych z otwarciem konta. Ponad 80% respondentów przyznało, że woli dokumenty i formularze w języku polskim. Również osiem na dziesięć osób przyznało, że preferowałoby bank który ma ofertę dostosowaną do ich potrzeb.
Od momentu przystąpienia przez Polskę do Unii Europejskiej w 2004 r., około 265 tys. Polaków ubiegało się o pracę w Wielkiej Brytanii. Stanowi to 62% wszystkich aplikacji z Czech, Estonii, Węgier, Łotwy, Litwy, Polski, Słowacji oraz Słowenii.
Rachunki Lloyds TSB Classic oraz Select już w chwili obecnej cieszą się popularnością wśród obywateli z Polski, którzy stanowią dużą i stale rosnącą liczbę klientów otwierających nowe rachunki bieżące.
Gerrard Schmid, Dyrektor ds. transakcji bankowych Lloyds TSB, mówi: “Zmienia się sytuacja na rynku pracy w Wielkiej Brytanii, a polska społeczność odgrywa w tych zmianach coraz większą rolę. Przeprowadzone przez nas badania dowodzą, że 50% Polaków których poprosiliśmy o opinię planuje wyjazd do Wielkiej Brytanii w ciągu najbliższych 12 miesięcy, a 80% z wyjeżdżających zamierza otworzyć rachunek bankowy. Jest to zdecydowanie najdynamiczniej zwiększająca się liczebnie społeczność, która wypełnia lukę na brytyjskim rynku pracy. Polacy mają jasno określone cele, potrzebują rachunków bankowych, które są jednym z elementów ułatwiających funkcjonowanie podczas pobytu w Wielkiej Brytanii”.
“Jesteśmy w kontakcie z Polakami mieszkającymi w Londynie, ponieważ chcemy zrozumieć ich potrzeby. Dodatkowo staramy się dostosować nasze procedury związane z otwarciem rachunku bankowego, do potrzeb i oczekiwań wszystkich naszych klientów. W przyszłym roku zamierzamy wprowadzić kolejne usługi nad którymi pracujemy z myślą o Polakach przebywających w Wielkiej Brytanii”.