Loan Magazine wydaje certyfikaty odpowiedzialnym pożyczkodawcom

„Loan Magazine” opracował kodeks postępowania dla firm udzielających krótkoterminowych zobowiązań, który pozwala dbać o interesy zarówno pożyczkobiorcy, jak i pożyczkodawcy. Przedstawiciele branży spełniający określone kryteria będą honorowani specjalnym certyfikatem, który nada im status „Odpowiedzialnego pożyczkodawcy”.

Często klient sięga po pożyczkę z sektora pozabankowego pod wpływem emocji, nie rozważając wszystkich argumentów „za” i „przeciw” zadłużaniu się. Nie bierze pod uwagę swoich faktycznych możliwości finansowych, a co za tym idzie nie ma pewności, że zdoła oddać należność w wyznaczonym terminie. W efekcie nierozsądnie zaciągnięte zobowiązanie może przypłacić zwiększeniem pierwotnie zaciągniętej kwoty, której nieuregulowanie prowadzi do utraty zdolności kredytowej i trafienia do rejestru dłużników.

Nie bez znaczenia jest także sposób w jaki działa firma pożyczkowa. „Loan Magazine” chce przestrzegać przed markami, które korzystają z nieroztropności osób znajdujących się w potrzebie, a podkreślać wiarygodność instytucji pozabankowych, działających w zgodzie z prawem i etyką. W tym celu stworzył kodeks zasad odpowiedzialnego pożyczania. Składa się on z 7 punktów określających zakres czynności jakimi w swojej działalności powinny posługiwać się firmy oferujące pożyczki gotówkowe, którym zależy na przestrzeganiu oraz promowaniu rynkowych standardów. Postępowanie zgodnie z kodeksem ma zapewnić bezpieczeństwo interesów obu stron, czyli pożyczkobiorców oraz pożyczkodawców.

– Rynek usług finansowych oferuje dzisiaj ogromną ilość rozwiązań. W naszym przekonaniu coraz większą rolę w wyborze dostawcy odgrywają – obok ceny – rzetelność, przewidywalność i pewność co do rzeczywistych intencji drugiej strony Umowy. Chcemy być dla naszych Klientów partnerem godnym zaufania. Certyfikat „Odpowiedzialny pożyczkodawca Loan Magazine” to dla nas wyróżnienie, ale też zobowiązanie do utrzymywania wysokich standardów w relacjach z naszymi klientami – podkreśla Paweł Przybyła, członek zarządu i dyrektor ds. operacyjnych EUROCENT SA.

Priorytetem odpowiedzialnego pożyczkodawcy powinno być precyzyjna ocena zdolności kredytowej klienta i dopasowanie oferty do jego faktycznych możliwości finansowych tak, aby do minimum obniżyć ryzyko nadmiernego zadłużenia się danej osoby. Powinien także konstruować i promować w reklamach swoje produkty w sposób zrozumiały oraz pełny. Klient powinien dostać wyczerpującą odpowiedź na temat całkowitych kosztów zaciąganego zobowiązania, czyli musi znać RRSO (roczna rzeczywista stopa oprocentowania), wysokość rat itp.

Odpowiedzialny pożyczkodawca informuje swojego klienta o tym, że ma on 14 dni na odstąpienie od umowy i prócz zwrotu pożyczki oraz naliczonych przez dany okres odsetek nie ponosi żadnych konsekwencji zerwania zawartego porozumienia. Informuje go również o kosztach związanych z ewentualnymi działaniami windykacyjnymi. Jeśli takie postępowanie będzie konieczne, firma powinna przestrzegać standardowych zasad w oparciu o poszanowanie praw konsumenta.

Odpowiedzialność pożyczkodawcy wiąże się też z rozpatrywaniem wszelkich skarg i reklamacji od pożyczkobiorców wraz z pełnymi informacjami o sposobie wnoszenia uwag i terminach rozpatrzenia wniosków. Inną zasadą kodeksu jest to, że przedsiębiorca powinien poinformować klienta w jaki sposób oraz z kim może się skontaktować w razie pytań i wątpliwości zarówno przed podpisaniem umowy, jak i po. Ponadto zakres czynności związanych z odpowiedzialnym pożyczaniem obejmuje także konieczność wyjaśnienia klientowi przyczyn odrzucenia wniosku o pożyczkę gotówkową.

Stosowanie się do powyższych zasad pomoże zdobyć status „Odpowiedzialnego pożyczkodawcy Loan Magazine”, potwierdzony wydanie specjalnego certyfikatu, który stanowi gwarancję wiarygodności prowadzonego biznesu. Do tej pory zdobyły go Ferratum Bank, Vivus, Kredito24, Eurocent, Ofin.pl, Sms365, Kasomat, Takto Finanse.

– Certyfikat „Odpowiedzialny pożyczkodawca Loan Magazine” to potwierdzenie naszego stałego dążenia do zapewnienia każdemu klientowi profesjonalnej i w pełni satysfakcjonującej obsługi oraz zaoferowania produktu dopasowanego do indywidualnych potrzeb i możliwości finansowych – mówi Łukasz Kuleta, Marketing Manager z Ekspres Kasa (Ferratum Bank Ltd.).

Źródło: Loan-Magazine.pl