Łódź wybrała wiaty AMS

W efekcie udział ilościowy AMS w rynku citylightów wzrośnie do blisko 65%.

„Jest to dla nas ważny moment, bowiem po dwóch latach trudnych negocjacji wspólnie z MPK wypracowaliśmy kompromisowe rozwiązanie. Wierzymy, że okaże się ono dobre dla obu stron, a przede wszystkim dla mieszkańców, którzy wreszcie będą mieli nowe, estetyczne wiaty. Z pewnością poprawi się wizerunek Łodzi, ponieważ mała architektura ma ogromny wpływ na ogólną estetykę miasta” – powiedział Marek Kuzaka, wiceprezes AMS S.A. ds. operacyjnych i rozwoju systemu.

W Łodzi AMS zainstaluje zielone wiaty firmy Tejbrant, MPK zaś – BudoTechniki. Oba typy wiat mają zbliżoną stylistykę. Pierwszy obiekt AMS stanie już 9 maja w centrum.

Dotychczasowe wiaty przystankowe w Łodzi pozostawiają wiele do życzenia. Istniejące, stare konstrukcje planowano wymienić już dawno, przedłużały się jednak rozmowy z firmami reklamy zewnętrznej: z AMS, który dysponuje trzema tysiącami wiat w 17 miastach Polski, z Clear Channel Poland, eksploatującym wiaty w Łodzi od dwóch lat (po przejęciu wiat firmy Omicom Service) oraz z Business Consulting.

W rezultacie, po trzech przetargach i długotrwałych negocjacjach, AMS-owi udało się osiągnąć porozumienie z MPK.

Wiaty AMS mają budowę modułową, dzięki której można je łatwo dostosować do uwarunkowań danej lokalizacji. Moduły składają się z profili aluminiowych, wypełnionych szkłem hartowanym, a w części zadaszenia – poliwęglanem. Wewnątrz wiat montuje się ławki z impregnowanego drewna, które są odporniejsze na zniszczenia niż siedziska z tworzyw sztucznych.