Aspirowanie Lublina do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury potwierdza znaczenie tego miasta jako ośrodka kulturalnego na arenie ogólnopolskiej. Przygotowane kreacje kampanii Lublin. Wielkie Dzieje się zostaną zaprezentowane na 130 billboardach w centrum Warszawy, przy głównych skrzyżowaniach, w okolicy centrów handlowych oraz ośrodków kultury.
„Wrześniowa kampania promocyjna zaprasza do odwiedzenia Lublina i uczestniczeniaw odbywających się tu wydarzeniach kulturalnych. Informuje o ubieganiu się miasta o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 roku” – mówi Michał Krawczyk, z-ca dyrektora Kancelarii Prezydenta ds. Marketingu Miasta. „Życie kulturalne Lublina jest wyjątkowo klimatyczne. Na billboardach pokazaliśmy to symbolicznie, jako dialog pomiędzy postaciami z historycznych fresków Kaplicy Trójcy Świętej lubelskiego Zamku a uczestnikami współczesnych wydarzeń artystycznych naszego miasta” – opisuje kampanię Krawczyk.
„Festiwal Inne Brzmienia, Rozstaje Europy, Festiwal Sąsiedzi, Konfrontacje Teatralne, Najstarsze Pieśni Europy, Jarmark Jagielloński czy Noc Kultury to wydarzenia, które są przykładem bogatego i atrakcyjnego lubelskiego kalendarza imprez” – dodaje.
Kampania outdoorowa Lublina będzie prowadzona we wrześniu 2008 r. Będzie to trzecia akcja promocyjna (po kwietniowej Bądź wolny. Studiuj w Lublinie i majowej Lublin. Nieziemski klimat) organizowana w ramach realizacji strategii komunikacji przygotowanej przez miasto w 2007 roku. Jednocześnie będzie kontynuacją koncepcji komunikacji miasta zapoczątkowanej majową kampanią w Warszawie.
Projekt kampanii Lublin. Wielkie Dzieje się powstał w konsultacji Kancelarii Prezydenta – Marketing Miasta z firmą Brand Nature Access Sp. z o.o. , która jest autorem hasła kampanii.