Lublin. Wielkie Dzieje się

Aspirowanie Lublina do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury potwierdza znaczenie tego miasta jako ośrodka kulturalnego na arenie ogólnopolskiej. Przygotowane kreacje kampanii Lublin. Wielkie Dzieje się zostaną zaprezentowane na 130 billboardach w centrum Warszawy, przy głównych skrzyżowaniach, w okolicy centrów handlowych oraz ośrodków kultury.

„Wrześniowa kampania promocyjna zaprasza do odwiedzenia Lublina i uczestniczeniaw odbywających się tu wydarzeniach kulturalnych. Informuje o ubieganiu się miasta o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 roku” – mówi Michał Krawczyk, z-ca dyrektora Kancelarii Prezydenta ds. Marketingu Miasta. „Życie kulturalne Lublina jest wyjątkowo klimatyczne. Na billboardach pokazaliśmy to symbolicznie, jako dialog pomiędzy postaciami z historycznych fresków Kaplicy Trójcy Świętej lubelskiego Zamku a uczestnikami współczesnych wydarzeń artystycznych naszego miasta” – opisuje kampanię Krawczyk.

„Festiwal Inne Brzmienia, Rozstaje Europy, Festiwal Sąsiedzi, Konfrontacje Teatralne, Najstarsze Pieśni Europy, Jarmark Jagielloński czy Noc Kultury to wydarzenia, które są przykładem bogatego i atrakcyjnego lubelskiego kalendarza imprez” – dodaje.

Kampania outdoorowa Lublina będzie prowadzona we wrześniu 2008 r. Będzie to trzecia akcja promocyjna (po kwietniowej Bądź wolny. Studiuj w Lublinie i majowej Lublin. Nieziemski klimat) organizowana w ramach realizacji strategii komunikacji przygotowanej przez miasto w 2007 roku. Jednocześnie będzie kontynuacją koncepcji komunikacji miasta zapoczątkowanej majową kampanią w Warszawie.

Projekt kampanii Lublin. Wielkie Dzieje się powstał w konsultacji Kancelarii Prezydenta – Marketing Miasta z firmą Brand Nature Access Sp. z o.o. , która jest autorem hasła kampanii.