LUKAS Bank zachęca do dojeżdżania do pracy na rowerze

LUKAS Bank wraz z Inicjatywą na Rzecz Zdrowego Rozsądku „Chroń Skroń” organizuje ogólnopolską akcję „Zagoń rower do roboty. Tydzień odpoczynku dla samochodów”. Bank chce popularyzować rower jako przyjazny i korzystny środek komunikacji. Zachęca także do prowadzenia oszczędnego i aktywnego stylu życia z poszanowaniem środowiska naturalnego.

Jak wynika z badania „Na rower”, przeprowadzonego specjalnie z okazji akcji przez TNS OBOP, aż 94 proc. Polaków umie jeździć na rowerze, a 70 proc. ma swój własny rower. Większość jeździ na rowerze dla przyjemności lub uprawia turystykę rowerową. Na co dzień na rowerze do pracy i szkoły dojeżdża 9 proc. Warto zatem zaangażować się w promocję tego środka transportu i podkreślać jego zalety.

LUKAS Bank przyłączył się do organizacji akcji „Zagoń rower do roboty. Tydzień odpoczynku dla samochodów”. -Zdecydowaliśmy się współorganizować akcję, bo wspieramy działania proekologiczne. Ubiegłoroczna akcja została odebrana pozytywnie, dlatego uważamy, że warto zachęcić ludzi, aby zagonili swój rower do roboty również w innych częściach Polski. W LUKAS Banku wiele osób dojeżdża do pracy na „dwóch kółkach”. Chcemy jednak, aby było nas jeszcze więcej, dlatego promujemy tę formę komunikacji –  mówi Izabela Mościcka, dyrektor Departamentu Public Relations LUKAS Banku.

Akcje proekologiczne prowadzone w LUKAS Banku wspierane są hasłem „LUKAS Bank w trosce o zielony świat”. Jego akcjonariusz, międzynarodowa grupa Crédit Agricole, także wychodzi z wieloma podobnymi inicjatywami i jest światowym liderem w prowadzeniu działań związanych ze zrównoważonym rozwojem i społeczną odpowiedzialnością biznesu.
 

Akcja „Zagoń rower do roboty. Tydzień odpoczynku dla samochodów” potrwa od 24 do 30 maja 2010 r. Pierwszy raz została zorganizowana rok temu i była pierwszą tego typu inicjatywą w Polsce. Spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem pracowników firm, mediów, jednostek samorządowych i środowisk rowerowych.

Partnerem badawczym akcji jest TNS OBOP. Do patronów medialnych należą: magazyn „Men’s Health”, Radio Traffic, gazeta „Echo Miasta” oraz portale: naszemiasto.pl i infobike.pl.

Źródło: LUKAS Bank