MakoLab SA dla PZU w krajach bałtyckich

MakoLab SA – spółka specjalizująca się w tworzeniu i wdrażaniu kompleksowych rozwiązań internetowych dla biznesu – realizuje kontrakt z PZU Litwa na stworzenie trzech portali dla krajów bałtyckich – Litwy, Łotwy i Estonii. Umowa obejmuje także opracowanie aplikacji webowych umożliwiających klientom w trybie on-line przygotowywanie polis, dostęp do danych ubezpieczeniowych i zawieranie ubezpieczeń.

Największy polski ubezpieczyciel jest obecny na rynku litewskim od 2002 roku i jest obecnie liderem na rynku ubezpieczeń zdrowotnych. W kwietniu Grupa PZU przejęła aktywa RSA w Polsce oraz krajach bałtyckich i stała się największą grupą ubezpieczeniową w Europie Środkowo-Wschodniej.


MakoLab SA współpracuje z PZU Litwa od 2012 roku. Spółka zaprojektowała, wykonała i wdrożyła dedykowany system LICOSS (Life Insurance Contract Sales System) obsługujący sprzedaż ubezpieczeń na życie. Celem tego projektu była optymalizacja procesu sprzedaży i obniżenie jej kosztów dzięki zapewnieniu agentom i brokerom łatwego w obsłudze systemu, który upraszcza i automatyzuje procesy ofertowania polis ubezpieczeniowych, w tym kalkulacji i weryfikacji, jak również zawieranie umów.

Rozszerzenie współpracy z PZU Litwa o kolejne obszary merytoryczne i pozostałe kraje bałtyckie to dowód zaufania i zadowolenia Klienta z efektywności wdrożonego rozwiązania. Poprzednia realizacja systemu do obsługi procesu ubezpieczeń na życie pozwoliła skrócić procedurę zawierania ubezpieczenia z 14 do 1 dnia roboczego w przypadku polis ze standardowym ryzykiem”– powiedział Wojciech Zieliński, prezes zarządu MakoLab SA.

W ramach kontraktu, MakoLab SA dla każdego z krajów wdroży nowy serwis internetowy, zgodny z obowiązującą identyfikacją wizualną PZU, oparty o jeden z najbardziej zaawansowanych systemów do zarządzania treścią. Serwisy będą opracowane w technice Responsive Web Design, dzięki czemu wygląd i układ serwisów będzie dostosowywał się automatycznie do rozmiaru okna urządzenia na którym jest wyświetlany. Opracowane na nowo pod kątem użyteczności zostaną procesy zamawiania usług on-line. Klienci PZU w krajach bałtyckich otrzymają również, poprzez dedykowany serwis, podgląd informacji na temat posiadanych polis.

Nowe portale oraz aplikacje zostaną uruchomione w drugiej połowie 2014 roku.