15 marca na start czytelnicy otrzymają wygodną teczkę do zbierania map, a następnie we wtorkowych i środowych wydaniach „Gazety Wyborczej” otrzymają w sumie 24 dwustronne plakaty w wymiarze 800 x 540 mm, w tym : mapę świata, 6 map kontynentów, 49 map regionów oraz mapę Polski. Dodatkowo plakaty te będą zawierać tematyczne mapki dotyczące np. zaludnienia, PKB, wyznań, języków i migracji oraz najważniejsze informacje o krajach świata. Cykl będzie trwał 13 tygodni i ostatni plakat ukaże się 8 czerwca.
„Mapy Świata. Ilustrowany atlas świata w 24 odcinkach” to pomysł redakcji Gazety Wyborczej, realizowany we współpracy z wydawnictwem kartograficznym Demart. Wydawnictwo Demart Sp. z o.o. jest autorem publikacji „Świat w trzech wymiarach” uznanej przez magazyn „Książki” za książkę roku 2004. Demart realizował już wcześniej dla „Gazety Wyborczej” Atlas Integracji Europejskiej.
Kampania reklamowa przygotowana została przez agencję reklamową DDB Warszawa i zawiera reklamę zewnętrzną, telewizję (TVP1, TVP2, TVN, Polsat i Discovery Channel), radio przypominające o kolejnych odcinkach oraz zapowiedzi promocyjne w „Gazecie Wyborczej” i jej dodatkach.
Podobną serią wydawniczą jest trwający nadal Kulinarny Atlas Świata, który „Gazeta Wyborcza” zapoczątkowała 9 września 2004. Atlas Kulinarny spotkał się ze znakomitym przyjęciem czytelników i dotychczas ukazało się 30 odcinków. Stałym partnerem Atlasu jest firma Knorr. Atlas Kulinarny przygotowywany jest w całości w Agorze, a druk zlecany w drukarni Winkowski.