Marcin Jedliński zostanie nowym rzecznikiem prasowym Raiffeisen Bank Polska. Nowe stanowisko obejmie 1 sierpnia. Dotychczas był zastępcą Joanny Cegłowskiej, która awansowała i została dyrektorem Departamentu Marketingu i PR.Posunięcie Raiffeisen Banku wyraźnie wskazuje na rosnącą rolę komunikacji w działaniach promocyjnych banków. Jest to szczególnie istotne dla mniejszych instytucji, które nie mają dużego udziału w rynku bankowości detalicznej.
Integracja działań marketingowych, to postulowany od jakiegoś czasu przez teoretyków model strategii komunikowania się z otoczeniem. Istotnym wyróżnikiem jest tutaj jednak rola specjalistów od PR, którzy czuwają nad całym procesem – zarówno zewnętrznej, jak i wewnętrznej komunikacji. Raiffeisen to kolejna instytucja, która postawiła na PRowca. Zazwyczaj bowiem, PR funkcjonuje w ramach działu marketingu (jak w MultiBanku, chociaż to akurat mniejszość na rynku), lub częściej jako osobna, niezależna od marketingu komórka. Tak jest w większości banków. Niestety tylko niektóre mają świadomość wagi PRu i postrzegają go inaczej, niż jako zwykłe media relations. Dlatego posunięcie RBP może tylko cieszyć i należy mieć nadzieję, że to rozwiązanie zaadaptują inne banki.