Marka Alior Sync znika z rynku

Marka Alior Sync ma zniknąć z rynku. Taką informację podano w czasie konferencji prasowej, na której przedstawiono wyniki finansowe Alior Banku za 2013 rok. Dzięki współpracy z T-Mobile Alior Bank chce pozyskać ok. 2 mln klientów w 5 lat.


– Alior Sync staje się częścią T-Mobile. Postanowiliśmy, ku uciesze pracowników Aliora, skasować małe projekty i wszystkie siły projektowe skupić na tym jednym, olbrzymim – mówił podczas czwartkowej konferencji prasowej transmitowanej online przez Bankier.tv prezes Alior Banku Wojciech Sobieraj. Jako największe atuty swojego nowego partnera wskazywał m.in. dużą bazę klientów (16 mln podpisanych umów), 1000 punktów sprzedaży, innowacyjność i silną markę na rynku. – Chcemy zarabiać na pożyczkach gotówkowych i na bardzo sprawnej obsłudze klientów T-Mobileowych – mówił prezes Sobieraj. Nowe, „unikalne dla klientów” rozwiązanie, ma pojawić się na rynku jeszcze w pierwszej połowie tego roku.

Klienci Alior Sync na razie bez zmian

– Od strony prawnej, merytorycznej, produktowej, cenowej, ekonomicznej itd. dla klientów nic nie zmienia się na gorzej. Wręcz przeciwnie – pojawią się nowe możliwości, nowe benefity – podano później w uzupełnieniu. – Zmienia się kolorystyka, a nie jest to coś, co jest dla klientów szczególnie istotne. Zostaną oni powiadomieni o zmianach w momencie, kiedy będzie się to zmieniało. Klienci Alior Sync są klientami Alior Banku i będą klientami Alior Banku – dodano.

Ze strony obecnych na konferencji dziennikarzy padło pytanie m.in. o przyszłość wirtualnego oddziału Alior Sync. – Wirtualny oddział banku może być rozszerzany również na Alior Bank, ale – jak powiedziano – to już zupełnie inna decyzja biznesowa.

Alior Bank coraz bliżej T-Mobile

Zapowiedziane dziś zmiany względem marki Sync to pokłosie coraz silniejszej współpracy Alior Banku z operatorem sieci komórkowej T-Mobile. – Strategiczny alians pomiędzy najbardziej innowacyjnym polskim bankiem, a operatorem telekomunikacyjnym o globalnym zasięgu to pionierski projekt na niespotykaną dotąd skalę w Europie – chwalił się w oficjalnym komunikacie ze stycznia Alior Bank.

O ostatnich efektach tej kooperacji pisaliśmy w środę na łamach serwisu PRNews.pl. – Od 5 marca br. klienci Alior Banku mogą korzystać z usługi T-Mobile – MyWallet, umożliwiającej płatności zbliżeniowe telefonem komórkowym w ponad 140 tys. punktów w Polsce. W „mobilnym portfelu” dostępne będą zarówno karty debetowe, jak i karty kredytowe – mówił Wojciech Boczoń, analityk Bankier.pl i redaktor prowadzący Prnews.pl. – Dzięki nawiązaniu współpracy z Alior Bankiem, z usługi MyWallet może skorzystać ponad milion nowych klientów – twierdzi Grzegorz Bors, Członek Zarządu ds. Rynku Prywatnego T-Mobile Polska.

Sync w oczach klientów

Alior Sync dynamicznie wdrapał się na rynek bankowości detalicznej w 2012 roku i dzielnie radził sobie z konkurencją. Klienci doskonale pamiętają otwartą komunikację reklamową, w której zestawiał swoje usługi z największym konkurentem – mBankiem. Szczegóły kampanii relacjonowaliśmy na łamach Bankier.pl.

Bank był też wielokrotnie nagradzany za swoją ofertę. Konsumenci uznali konto osobiste Alior Sync za najlepsze na rynku dla osób fizycznych w ramach plebiscytu „Złoty Bankier 2012”. Za najlepszą na rynku uznali także bankowość mobilną tej marki. W ramach tegorocznej edycji plebiscytu „Złoty Bankier” produkty Alior Sync walczy z konkurencją w ramach kategorii: Najlepsze konto osobiste, Najlepszy sposób płatności w internecie i Najlepsza bankowość mobilna.

/ Bankier.pl