Marka procentuje – ranking sklepów internetowych Okazje.info i Opineo

W tegorocznym rankingu sklepów internetowych Okazje.info i Opineo prowadzą sklepy, które postawiły na promocję własnej marki i wysoką jakość obsługi. Wśród laureatów znalazły się takie sklepy jak: Electro.pl, Morele.net, Zadowolenie.pl, eGaraż czy Multizakupy.

Marka procentuje – ranking sklepów internetowych Okazje.info i Opineo
W tegorocznym rankingu sklepów internetowych Okazje.info i Opineo prowadzą sklepy, które
postawiły na promocję własnej marki i wysoką jakość obsługi. Wśród laureatów znalazły się
takie sklepy jak: Electro.pl, Morele.net, Zadowolenie.pl, eGaraż czy Multizakupy.
To już druga edycja raportu jednej z największych
porównywarek cen i niezależnego serwisu opinii. W jego
tworzeniu brano pod uwagę popularność sklepów,
bogactwo asortymentu, ceny oraz jakość obsługi. W
rankingu uwzględniono sklepy z ośmiu największych
kategorii tematycznych, między innymi: Elektroniki,
Komputerów, Domu i ogrodu, Zdrowia i urody oraz
Motoryzacji. Przepisy na sukces są różne, jednak widać
powoli rozwijający się trend kupowania wygodnie i
bezpiecznie, a nie tylko – najtaniej.
– Szczególnie w przypadku elektroniki wyraźnie widać, że
sklepom opłaca się inwestycja w markę. W czołówce
rankingu znalazły się od dawna istniejące, duże sklepy,
które odważnie promują się w sieci. Rozpoznawalność
pozwoliła im wyprzedzić mniejsze sklepy z często tańszą
ofertą. – mówi Milena Bakalarz z Okazje.info. Przywiązanie
do konkretnego sklepu jest też mocno widoczne w kategoriach Odzież i obuwie oraz Książki.
Co ciekawe, jedynie w kategorii Sklepów specjalistycznych widać dominujący wpływ
atrakcyjnych cen na pozycję sklepu w rankingu. Dla innych grup sklepów ważniejsze okazywały
się – ilość oferowanych produktów oraz wysoka jakość obsługi. Zwłaszcza ta ostatnia mocno
namieszała w rankingach. Średnia ocena z Opineo wynosiła dla wszystkich sklepów 8,34 pkt.
Najlepsze oceny uzyskały sklepy z branż: Odzież i obuwie, Dom i ogród oraz Zdrowie i uroda.
Podobnie jak poprzednia edycja raport obejmuje roczne dane. Pod uwagę wzięto okres
09.2009-09.2010.

To już druga edycja raportu jednej z największych porównywarek cen i niezależnego serwisu opinii. W jego tworzeniu brano pod uwagę popularność sklepów, bogactwo asortymentu, ceny oraz jakość obsługi. W rankingu uwzględniono sklepy z ośmiu największych kategorii tematycznych, między innymi: elektroniki, komputerów, domu i ogrodu, zdrowia i urody oraz motoryzacji. Przepisy na sukces są różne. Jednak widać powoli rozwijający się trend kupowania wygodnie i bezpiecznie, a nie tylko – najtaniej.

– Szczególnie w przypadku elektroniki wyraźnie widać, że sklepom opłaca się inwestycja w markę. W czołówce rankingu znalazły się od dawna istniejące, duże sklepy,które odważnie promują się w sieci. Rozpoznawalność pozwoliła im wyprzedzić mniejsze sklepy z często tańszą ofertą – mówi Milena Bakalarz z Okazje.info.

Przywiązanie do konkretnego sklepu jest też mocno widoczne w kategoriach odzież i obuwie oraz książki. Co ciekawe, jedynie w kategorii sklepów specjalistycznych widać dominujący wpływa trakcyjnych cen na pozycję sklepu w rankingu. Dla innych grup sklepów ważniejsze okazywały się: ilość oferowanych produktów oraz wysoka jakość obsługi. Zwłaszcza ta ostatnia mocno namieszała w rankingach. Średnia ocena z Opineo wynosiła dla wszystkich sklepów 8,34 pkt. Najlepsze oceny uzyskały sklepy z branż: odzież i obuwie, dom i ogród oraz zdrowie i uroda.

Podobnie jak poprzednia edycja, raport obejmuje roczne dane. Pod uwagę wzięto okres 09.2009-09.2010.

      

Polskie sklepy internetowe 2010 – ranking Okazje.info i Opineo.pdf

Źródło: Okazje.info