Mastercard doceniony za działania CSR

Polski oddział Mastercard Europe został drugi rok z rzędu wyróżniony przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu za działania z zakresu odpowiedzialności społecznej biznesu. Dwie praktyki firmy – Strategiczne partnerstwo z Fundacją Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy oraz program edukacyjny Girls4Tech zostały włączone do Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki 2016”, stanowiącego największy przegląd działań biznesu społecznie odpowiedzialnego w danym roku w Polsce.

Jubileuszowa, 15. edycja raportu, zawiera opisy dobrych praktyk biznesu, które były realizowane w 2016 roku. Podobnie jak w minionych latach opublikowane projekty zostały uporządkowane według siedmiu obszarów normy ISO 26000: ład organizacyjny, prawa człowieka, praktyki z zakresu pracy, środowisko, uczciwe praktyki operacyjne, zagadnienia konsumenckie, zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej. Obie inicjatywy Mastercard znalazły się w sekcji „Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej”.

W ramach pierwszej wyróżnionej praktyki, o nazwie Strategiczne partnerstwo z WOŚP, Mastercard wspiera Fundację przez cały rok. Najwięcej działań prowadzi podczas corocznych finałów WOŚP. Jednym z nich jest akcja w mediach społecznościowych z udziałem internautów, pod hasłem „Mastercard gra z WOŚP”, dzięki której firma w ostatnich 4 latach przekazała na konto Fundacji 650 tysięcy złotych. Kolejne działanie, realizowane we współpracy z Fundacją i Bankiem Pekao, polega na umożliwianiu darczyńcom bezgotówkowego przekazywania datków za pomocą transakcji zbliżeniowych podczas styczniowych Finałów. Mastercard jest również partnerem m.in. cyklu eliminacji do organizowanego przez WOŚP festiwalu Przystanek Woodstock i samego festiwalu, a także współfundatorem 150 tysięcy apteczek pierwszej pomocy, rozdawanych uczniom w ramach fundacyjnego programu „Ratujemy i Uczymy Ratować”.

Druga praktyka Mastercard ujęta w raporcie FOB to Girls4Tech – projekt edukacyjny realizowany przez firmę na wielu rynkach na świecie na zasadzie wolontariatu pracowniczego. Adresatami programu są uczennice w wieku 9-13 lat, a jego celem jest zwiększenie świadomości potrzeby nauki przedmiotów ścisłych wśród dziewcząt oraz obalenie mitu, że nauki ścisłe są trudne i nie wymagają kreatywności.

Od czasu wdrożenia projektu w 2014 roku, Mastercard zorganizował 50 edycji wydarzenia w 13 krajach na całym świecie, docierając do ponad 11 tysięcy dziewcząt i angażując w inicjatywę 1000 pracowników firmy. W Polsce Mastercard pozyskał do tej pory 20 wolontariuszy, a w zajęciach wzięło udział 25 dziewcząt.

Działania CSR polskiego oddziału Mastercard zostały docenione przez FOB drugi rok z rzędu.
W ubiegłorocznej edycji raportu znalazł się projekt edukacji w zakresie podstawowej wiedzy finansowej „Pokonaj swoje długi” zrealizowany we współpracy z Michałem Szafrańskim, ekspertem w dziedzinie zarządzania finansami osobistymi oraz autorem poczytnego bloga „jakoszczedzacpieniadze.pl”.

Ogłoszenie tegorocznego raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” odbyło się 30 marca br. w Centrum Kreatywności Targowa w Warszawie.