MasterCard Europe podaje wyniki na koniec roku 2009

W czwartym kwartale konsumenci europejscy nieprzerwanie korzystali ze swoich kart z logo MasterCard®. W porównaniu z tym samym okresem roku 2008 zanotowano 10% wzrost ilości transakcji zakupowych, co oznacza że utrzymuje się rosnący trend korzystania z płatności elektronicznych w Europie. W czwartym kwartale 2009 roku ilość kart z logo MasterCard® na rynku europejskim osiągnęła 200 milionów, co stanowi wzrost o 2.2% w stosunku rok do roku.

„Nasz sukces w roku 2009 opiera się przede wszystkim na innowacyjnych rozwiązaniach, których oczekują nasi klienci. W roku ubiegłym zaobserwowaliśmy, że uwzględnienie innowacji w strategii długoterminowej skutkowało powstaniem nowych inicjatyw w postaci większej, niż spodziewana wcześniej, ilości i różnorodności programów kartowych i usług dodanych, tak różnorodnych jak  potrzeby użytkowników kart” – powiedział Javier Perez, prezes MasterCard Europe.

 

„Wykorzystanie innowacyjnych rozwiązań i technologii oraz oferowanie ich konsumentom możliwe jest tylko dzięki naszej wyjątkowej na skalę globalną umiejętności bezpośredniej współpracy z bankami, sprzedawcami i usługodawcami w całej Europie. Zamierzamy współpracować z naszymi klientami nad wprowadzaniem kolejnych zmian na rynku płatności, tym samym wspierając ich w umacnianiu ich pozycji na rynku płatności bezgotówkowych w Europie”.

 

„Właśnie tak przełomowe wydarzenia, jak wydanie milionowej karty PayPass w Turcji, wprowadzenie systemu inControl oraz rozwój płatności debetowych i zbliżeniowych w środkach transportu uznawane są za znaczące osiągnięcia służące naszym klientom. Cały czas poszerzamy naszą działalność i dywersyfikujemy bazy klientów i produktów, ale ostatecznie to od zadowolenia i korzyści odczuwanych przez nich zależeć będzie nasz sukces w 2010 roku”.

 

Wyniki w Europie 


Według danych MasterCard za czwarty kwartał 2009 roku, w porównaniu do czwartego kwartału roku 2008, wartość dolarowa brutto transakcji w Europie wzrosła o 6.9%, wolumen transakcji zakupowych wzrósł o 8.1%, ilość transakcji zakupowych wzrosła o 10.0%,  zaś o 5.2% zmalała ilość transakcji gotówkowych.

 

Od 1 października do 31 grudnia 2009 roku Europejczycy dokonali ponad 1.8 miliarda transakcji zakupowych, w tym transakcji on-line, kartami z logo MasterCard.

 

Na dzień 31 grudnia 2009 roku instytucje finansowe współpracujące z MasterCard w całej Europie wydały 200 milionów kart MasterCard (nie uwzględniając kart Maestro® i Cirrus®), co w porównaniu do analogicznego kwartału 2008 roku stanowi wzrost o 2.2%. Europejscy użytkownicy kart MasterCard mogą korzystać z nich w ponad 8.8 miliona punktów handlowo-usługowych w Europie oraz w 29.9 miliona punktów akceptujących te karty na całym świecie.

 

Dodatkowo na Starym Kontynencie marka Maestro® pojawiła się na 304 milionach kart. Konsumenci mogą teraz dokonywać zakupów, płacąc za nie kartą Maestro w 7 milionach punktów w Europie i 12.1 miliona punktów usługowo-handlowych na całym świecie.

Podsumowując, Perez stwierdził: „Zamykamy rok odnotowując wiele wyraźnych osiągnięć wskazujących, że klienci coraz chętniej korzystają z kart. We Włoszech i Niemczech, w porównaniu do 2008 roku, odnotowaliśmy znaczący wzrost liczby przetworzonych transakcji, odpowiednio o 17% i 9.7% W Turcji świętowaliśmy wprowadzenie do obiegu milionowej karty PayPass”.  

„Ponad pół miliarda kart z logo MasterCard i Maestro na rynku europejskim można uznać za znaczący sukces, tylko wtedy, gdy karty te są wartościowe, nie tylko dla posiadacza, ale również dla właściciela sklepu, który je akceptuje oraz dla organizacji, która wydała kartę z naszym logo. Wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom użytkowników naszych kart i sprzedawców oraz decydowanie o sposobach wykorzystania najciekawszych innowacji do realizacji ich potrzeb będzie głównym motorem naszego rozwoju także i w tym roku”.

MasterCard Europe informuje też o wielu istotnych na skalę europejską osiągnięciach biznesowych za czwarty kwartał:

Maestro w Internecie i Maestro PayBack

 

 

PayPass™, MasterCard tap&go™ – zmiany w komunikacji

Źródło: MasterCard